• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holowniki dla MW. Oferta Remontowa Shipbuilding najlepsza

VIK
24 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowe holowniki mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Nowe holowniki mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu.

Jeśli nikt się nie odwoła w postępowaniu dotyczącym przetargu na budowę holowników dla Marynarki Wojennej, to zadanie to zostanie powierzone Remontowa Shipbuilding - potwierdził resort obrony.



W ubiegłym tygodniu Inspektorat Uzbrojenia zakończył postępowanie przetargowe w sprawie wyboru stoczni, która zbudować ma nowe holowniki dla Marynarki Wojennej RP, wydając "Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej". Jak podał portalmorski.pl zwycięstwo przyznano stoczni Remontowa Shipbuilding, której oferta - jak wynika ze wspomnianego wyżej dokumentu - jako jedyna nie została odrzucona, otrzymując przy tym 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana to 220 mln zł.

Czytaj też: Niszczyciel min Kormoran w akcji

Tę informację potwierdził dopiero dziś resort obrony. Do podpisania umowy dojdzie, ale...

- Jeżeli żadna z firm biorących udział w tym postępowaniu nie wniesie odwołania od tej czynności, to zamawiający będzie mógł przejść do kolejnego etapu postępowania, czyli de facto podpisać umowę dostawy z tym wykonawcą - powiedziała nam Katarzyna Jakubowska, cz. p.o. rzecznika prasowego MON.
Jednak pozostali oferenci rozważają możliwość wniesienia odwołania. Mają na to czas do poniedziałku. Poza Remontowa Shipbuilding o zamówienie na holowniki ubiegały się dwa konsorcja: Damen Shipyards Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej oraz Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia.

Postępowanie przetargowe rozpoczęto w grudniu 2014 roku. W ramach zamówienia ma powstać sześć holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped, a także niektórych działań ratowniczych. Mają zastąpić obecnie eksploatowane holowniki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Mają być gotowe wciągu 60 miesięcy od podpisania umowy.

Jak wynika ze specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia nowe holowniki mają mieć: wyporność pełną do 350 ton, zdolność do prowadzenia samodzielnej żeglugi w zimie na morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych, możliwość przewozu do 12 osób wewnątrz i 50 osób na pokładzie otwartym, autonomiczność do 14 dób, prędkość dochodzącą do 12 węzłów, możliwość przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwość holowania z rufy i dziobu.
VIK

Miejsca

Opinie (56)

  • Brawo Antek !!!

    • 4 1

  • (1)

    Jak pt będzie z ned to sie potne.

    • 4 0

    • A skad indziej? Wartsila?

      • 0 0

  • ?

    Po co holowniki jak nie ma floty ,choć z drugiej strony te stare jednostki która średnia wieku wynosi grubo ponad 20 lat będzie trzeba holować.

    • 6 0

  • armia

    holowniki heheh napewno nas obronią. Zamiast budować niszczyciele rakietowe to holowniki.

    • 4 0

  • Zrobią z nich nową Flotyllę !

    Będą miały sporo roboty przy naszych okrętach
    ... na trasach do stoczni złomowych

    • 12 1

  • Dobra zmiana (1)

    Wreszcie cos sie dzieje.
    Jeszcze bedziemy mieli w Polsce ulice Macierewicza

    • 13 10

    • Najwyżej kibel

      • 5 1

  • wczoraj UE przyznało rekordową dotację dla portu Gdańsk w wysokości 109 milionów euro a tu ani słowa. (1)

    • 20 1

    • Le Trojmiasto

      • 3 0

  • To ma sens. Skoro 80% naszej ubogiej floty to złomy które trzeba holować, to zakup holowników jest słuszną koncepcją.

    • 56 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej ( 1995 r.), Francusko-Polskich Podyplomowych Studiów Bankowości i Finansów ( 1995 r.), Podyplomowych Studiów Podatkowych (2001 r.), Podyplomowych Studiów Menedżerskich - Executive MBA (2010 r.) organizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów i Rotterdam School of Management Erasmus University. Karierę zawodową rozpoczynał w 1995 najpierw w Dziale finansowym Danone Polska Sp. z...

Najczęściej czytane