• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal produktów rolno-spożywczych w Gdańsku

Robert Kiewlicz
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych na terenie Portu Gdańsk. Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych na terenie Portu Gdańsk.

Rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy terminala produktów rolno-spożywczych w gdańskim porcie. Najprawdopodobniej powstanie on w Porcie Północnym. W 2021 r. przeładunki ziarna w gdańskim porcie sięgnęły blisko 1,6 mln ton.



Bałtycki Terminal Zbożowy do likwidacji. Pracownicy protestują



Nowy terminal rolny w gdańskim porcie to:

- Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie terminala produktów rolno-spożywczych, przedłożoną przez ministra infrastruktury. Rada Ministrów uznaje za zasadne zlokalizowanie w Porcie Gdańsk terminala produktów rolno-spożywczych, w szczególności zboża. Rozwiązanie to wniesie wkład w zapewnienie bezpieczeństwa państwa, w szczególności bezpieczeństwa żywnościowego Polski, a także całej społeczności międzynarodowej - napisano w stanowisku rządu.
Podano też, że lokalizacja terminala produktów rolno-spożywczych w Porcie Gdańsk realizuje założenia "Strategii Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej" i będzie działać w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego.

Zboże będzie drogie. Ceny pieczywa też pójdą w górę



Polska pomaga w tranzycie ukraińskiego zboża



Ukraińskie porty eksportowały miesięcznie ok. 5 mln ton zboża. Obecnie eksport jest utrudniony i pomóc w tym ma m.in tranzyt przez Polskę. Jak zapowiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk, porty, przez które odbywać się będzie reeksport ukraińskich zbóż, to przede wszystkim Gdańsk i Gdynia.

Lotos Kolej przewiezie ukraińskie towary. Paliwo i zboże tranzytem przez Polskę



Jak twierdzi były wiceminister transportu, prof. dr hab. Mirosław Chaberek z Katedry Logistyki i Systemów Transportowych (Wydział Zarządzania i Nauk o Jakości) Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Polska może odgrywać ważną rolę w imporcie i eksporcie ładunków na Ukrainę, stając się hubem logistycznym dla tego kraju. Niemniej jednak występuje szereg barier administracyjnych, organizacyjnych, infrastrukturalnych  i finansowych, które sprawiają, że realizacja tej wizji będzie niezmiernie trudna.

Miejsca

Opinie (83) 2 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Ma powstać kosztem rezygnacji z przeładunku innych towarów (12)

    Warto być rzetelnym.

    • 36 24

    • i to dobry kierunek , wole zeby byly tam plody rolne , drzewo, elementy farm wiatrowych przeladowywane a nie siarka (2)

      i inne szkodliwe dla zdrowia mieszkancow i srodowiska towary, ktore sa jak w afryce przeladowywane byle tanio bez uwagi na nic

      • 5 1

      • siarkopol ktorego przejol pern truje i nieszczy srodowisko naturalne zatruwa mieszkancow nowego portu i satoke gdanska (1)

        • 3 0

        • satoke?

          • 1 0

    • napisz jakich i gdzie (3)

      • 13 3

      • (2)

        Jeśli to ma być Port Północny to:
        jedyne miejsce to pętla tramwajowa.

        - Port zrezygnował z budowy portu centralnego na wysokości Westerplatte.
        - część pirsu rudowego przejął DCT wszystko ma być splantowane.
        - teren obok DCT (na płd-wsch) wzdłuż plaży będzie budował DCT + port instalacyjny

        Więc jeśli nie inny terminal to pętla tramwajowa.

        • 4 0

        • Jest jeszcze nabrzeże węglowe ale tak jak mówisz najpewniej w pobliżu DCT

          • 3 1

        • Takie pytanie. Jak sytuacja na ukrainie sie wyklaruje to te silosy wiecej nie beda potrzebne?

          • 6 2

    • (4)

      napisz cos wiecej o tym. Jak wiemy silosy w DCT juz stoja, te same gdzie inwestycje mialy byc prowadzone od 2016 roku ale inwestor sie wycofal

      • 4 1

      • (2)

        te silosy przejął DCT i ma wszystko splantować.

        • 3 0

        • Opinia wyróżniona

          DCT przejął działkę od nowej chłodni pago do obecnego placu składowania (prawie 7 hektarów)

          reszta rozbudowy ma być w morze i w kierunku wschodnim, dlatego też rozbudowywali falochrony przez ostatnie lata.
          Działka pod terminal Agro jest przewidziana pomiędzy przyszłym placem składowania DCT a obecnym placem składowania / terminalem węglowym / rudowym - w sumie ma ponad 27 hektarów. Agroport ma korzystać z rozbudowanego pirsu rudowego. Obecne silosy i reszta infrastruktury miały nie dawno przeprowadzoną kontrole i mają być rozbudowane i uzupełnione o resztę gratów.

          • 11 3

        • Skąd te wiadomości

          W obecnej chwili DCT będzie budowało
          T3 w obszarze morskim na wschód ( tam gdzie pracują pogłębiarki) a co do pirsu rudowego to przymierzali się do dzierżawy gruntu ale ponoć nic z tego nie wypaliło

          • 2 1

      • nie będzie ograniczeń

        Ma być przebudowany pirs rudowy i na nim ma być tak jak kiedyś urządzenie do przeładunku zboża + odrębne osłonięte taśmociągi prowadzące do przebudowanych silosów i magazynu który jest od zabudowany.

        • 2 1

  • Kolejna pomoc dla Ukraińców. (2)

    Ile można?

    • 12 5

    • wiesz na czym polega handel i usługi ? (1)

      my jako pośrednik możemy tylko na tym zyskać.

      • 4 3

      • Powiedz to rolnikom którzy nie mają co ze zbożem zrobić bo teraz tylko ukraińskie przeładowuje port

        • 2 1

  • mamy linie Gierkowke slask porty.bedziemy mieli Lechowke Ukraina-Gdansk,iiii ukrainy dostep do morza,co sie z tym wiaze?

    • 3 0

  • tam już stoją silosy

    dokleją coś, nazwa : Silos europejski LECH i wezma premie po pół melona i wreszcie kupią okna do swojego pałacu

    • 5 2

  • Ruskie niech zabiorą.

    Nie zamierzam pracować po 12 godzin przez 3 miesiące bez urlopu

    • 4 2

  • Zboże

    Ukraińskie zboże nie będzie eksportowane dalej, ale zostanie w Polsce, co obniży ceny w skupie i polski rolnik zbankrutuje. Do tego będzie tańsze i bez cła, a na granicy nie ma kontroli fitosanitarnej, a Ukraina stosuje środki ochrony roślin zakazane w UE. To samo dotyczy drobiu. Źródło tygodnik Przegląd z 11 lipca 2022.

    • 8 2

  • U rolnika zalega zboże bo porty przeladowane ukraińskim
    Ukrainskie zboże kontroluje grupa. Nestlé

    • 6 2

  • wybudujemy i jeszcze ukraincom myto bedziemy placic, bo rosja odetnie im dostep do morza czarnego.

    • 5 2

  • (1)

    kolejni prezesi i dyrektorzy do obsadzenia.

    • 10 1

    • nooo,terminal zbozowy dla eksporu ukrainskiego zboza,jeszcze bedziemy im myto placic!.

      • 1 3

  • przekopali Mierzeję (1)

    można było tam ulokować nowy terminal zbożowy

    • 7 0

    • kajakami się ciężko zboże wozi

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane