• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Place składowe za 70 mln zł w Porcie Gdynia już gotowe

erka
26 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Rekordowa budowa placów manewrowo-składowych w Porcie Gdynia zakończona.

Konsorcjum firm Grupy NDI na zlecenie Portu Gdynia na terenie Centrum Logistycznego wybudowało dwa place manewrowo-składowe o nawierzchni betonowej. To ponad 17 hektarów do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych.



Statki o długości nawet 400 m w Gdyni. Przebudowa akwenów wewnętrznych



W ramach inwestycji wykonano też m.in. odwodnienie liniowe, uzbrojenie podziemne i nadziemne, sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, tzw. hydrantowej wraz ze zbiornikiem oraz przepompownią wody pożarowej. Wybudowano również sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, dwie trafostacje, zbiornik retencyjny wraz z drogą dojazdową, a także pomosty obsługowe dla kontenerów chłodniczych.

- Prawie 18 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku. Popyt na tę przestrzeń był bardzo duży przed realizacją inwestycji, stąd ogromne zadowolenie, że możemy już ją udostępnić naszym kontrahentom. W wyjątkowym dla nas roku - 100-lecia Portu Gdynia - kończymy kolejne duże inwestycję, potwierdzające, że nieustannie budujemy przyszłość miasta, gospodarki i biznesu - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. 

Hektary betonu. Co powstaje przy Estakadzie Kwiatkowskiego?



Inwestycja gotowa rok wcześniej



Dodatkowo wybudowano drogę dojazdową od ul. Logistycznej. Łącznie do realizacji placów składowych użyto 80,5 tys. m sześc. betonu. Długość wykonanych szczelin dylatacyjnych to prawie 70 km. Co ciekawe, specjalnie na potrzeby tej inwestycji na budowie postawiono węzeł betoniarski. Jego osiągana wydajność to nawet 1000 m sześc. mieszanki dziennie.

Port Gdynia powiększa zaplecze logistyczne.


 - Jesteśmy z tej inwestycji dumni, ponieważ zgodnie z umową mieliśmy ją zakończyć w lipcu 2022 roku, a dla części placu nr 1 o powierzchni blisko 30,1 tys. m kw. uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie już rok przed terminem, czyli w lipcu 2021 roku. Natomiast na pozostałą powierzchnię placu nr 1 - kolejne prawie 60 tys. m kw. oraz na plac nr 2 o powierzchni ponad 86, 5 tys. m kw. uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie w połowie marca br. Użytkowanie drogi pożarowej uzyskaliśmy w pierwszej połowie czerwca - zaznacza Sylwia Rogall, dyrektor projektu z Grupy NDI. 

Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory



Place na bardzo ciężkie ładunki



Aby na placach mogły być składowane ładunki bardzo ciężkie - do 18 ton na metr kwadratowy, konieczne było wzmocnienie podłoża. W tym celu użyto ogromnego dźwigu, który zrzucał z wysokości od pięciu do 40 m odpowiednio ukształtowane ciężary o wadze od 10 do 40 ton. W ten sposób fala uderzeniowa dogęszczała podłoże słabe.

  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.
  • Ponad 17 hektarów placów manewrowo-składowych w Porcie Gdyni jest już gotowe do użytku.

To nie jedyna ciekawa technologia wykorzystana na tej budowie. Poza tym używano np. z walca dynamicznego RDC (Roller Dynamic Comaction), który miał kształt trójkątny, kwadratowy lub pięciokątny. Za jego pomocą na powierzchni stosowano impulsy wysokoenergetyczne.

- Warto też wspomnieć, że beton był profilowany do zadanej rzędnej wysokościowej za pomocą specjalistycznych maszyn typu Somero z laserową niwelacją listwy profilującej nawierzchnię z dokładnością do kilku milimetrów - zdradza Przemysław Młynarczyk, kierownik budowy z Grupy NDI. 
Wartość tej inwestycji to ponad 70,7 mln zł netto. Nowe place to dla Portu Gdynia szansa na rozwój i rozwinięcie połączeń intermodalnych. To ważne szczególnie w kontekście roli, jaką obecnie odgrywa Gdynia - miasta na mapie transeuropejskiej sieci transportowej.
erka

Miejsca

Opinie (68) 1 zablokowana

  • Mokry sen niejednego dewelopera :)

    • 2 0

  • "Nie znam się, ale wypowiem" (9)

    Ile jeszcze osób powie, że "logistyka leży", że "nie wybudowano żadnych dróg"? Obok powstaje infrastruktura kolejowa za ok. 1.5mld zł, za niedługo koniec przetargu na projekt drogi czerwonej. Naprawdę czasem niektóre rzeczy są kompletnie niezależne od miasta. Sama infrastruktura kolejowa (1.5mld zł) jest tylko o 200mln zł niższa niż budżet miasta na cały rok. Można się zgodzić, że miasto w wielu innych projektach i zadaniach jest opóźnione, ale też trzeba wiedzieć o czym się mówi

    • 30 13

    • Ty piszesz o ułatwieniach dla portu... (2)

      ... a jakie z tego są ułatwienia dla zwykłych mieszkańców? Remonty dróg które są w tragicznym stanie, budowa tunelu (tunelów), w ciągu ulicy Puckiej, budowa obwodnicy witomina itd itd... Na tej płaszczyźnie Gdynia leży i kwiczy. Poza tym, to co Ty wymieniłeś to nie są inwestycje z budżetu miejskiego tylko z centralnego albo z kasy portu.

      • 13 1

      • Co ma piernik do wiatraka. Pisze się o inwestycjach portowych. (1)

        Placach składowych portowych. Ty wcinasz się z udogodnieniami dla mieszkańców. Wypowiadaj się na temat albo wcale.

        • 5 4

        • tego nie da się rozdzielić, te organizmu koegzystują...

          I dobrze aby przestały używać strategii "moja chata z kraja..."

          Bardzo dobrym przykładem jest "głęboka orka" torowiska przy Wiśniewskiego, które mogłoby dostarczyć funkcjonalności komunikacji pasażerskiej tak potrzebnej miastu. A jak znam życie, nie zostało to w żaden sposób uwzględnione.

          Gdzie synergia?

          "Głęboka orka" powinna uwzględnić likwidację kolizji ruchu kołowego i szynowego (np. Hutnicza) a strony mają to w głębokim poważeniu... Port ogląda się na kolej, kolej nie rozmawia z miastem a miasto nie ma wystarczającego budżetu aby samodzielnie zrobić prezenty zainteresowanym...

          • 6 0

    • "za niedługo"?

      • 0 0

    • Jedyne co się buduję w Gdyni (1)

      To inwestycje rządowe

      • 9 2

      • Wymień jakie!

        • 0 3

    • Niestety, ale kolej jest niewspółmiernie wykorzystywana do możliwości. To po pierwsze, po drugie o drodze do Portu mówi i pisze się od wielu lat! Tym bardziej, że gdyński Port znajduje się praktycznie w "centrum" miasta! I po trzecie to jest logiczne, że inwestycje tego typu nie finansuje miasto!!! Tak na marginesie to dzięki tej złej UE i inwestorowi zagranicznemu rozbudowywany jest Port! Ale co ja mogę, też się nie znam?

      • 4 2

    • nikt nie powinien oczekiwać, że miasto samodzielnie i samotnie rozwiąże problemy wynikające w nieuchronnie płynącego czasu

      Ale dobrze by było, aby przynajmniej (!!!) nie wykazywało wrogich wobec podmiotów gospodarczych funkcjonujących na współdzielonym terenie działań.
      W świecie wiele jest przykładów współpracy miast i dużych organizacji gospodarczych.
      To się opłaca... Niekoniecznie w modelu obecnym w Gdyni...

      • 2 0

    • W okolicach portu oczywiście

      ale trzeba jakoś tam dojechać. Czerwona nie rozwiąże problemu z wąskim gardłem jakim jest obwodnica na odcinku Chylonia-Wlk.Kack. A lk201 wciąż na etapie koncepcji... projektują jakieś bypassy. Po tylu latach od czas kiedy wspomnieli o drugim torze bypassy powinny być już wykańczane a projekt przebudowy lk201 na końcowym etapie. Niestety PLK to jednak PLK. Porównując budowę PKM od zera jakoś w te kilka lat się uwinęli. A tutaj wróżę jeszcze przynajmniej jakąś dekadę.

      • 0 0

  • A jak będą składowane części do farm wiatrowych, skoro port ma być usytuowany w Gdańsku? (3)

    to chyba jeszcze decyzje sprzed zmian, no i pytanie czy to nie marnowanie pieniędzy

    • 7 2

    • Jaki port co za brednie. (1)

      • 0 3

      • jaki port co za brednie napisałeś brednie

        nie słyszałeś że to już nie Gdynia, ale Gdańsk będzie portem dla statków montujących farmy wiatrowe?

        Może w Moskwie to nikogo nie interesuje...

        • 0 0

    • Za zmianę decyzji to Sejm/Rząd powinien Portowi Gdynia zwrócić to zainwestowane 70 mln.,

      bo zgodnie z zmianami zatwierdzonymi przez Sejm, farmy wiatrowe składowane i wstępnie montowane w Gdańsku? Może, chodzi o przepranie dodatkowe kasy (przez nieudolności organizacyjne) gdzie ten rząd robi w sposób mistrzowski.

      • 1 2

  • małe lotnisko (1)

    A horały z kolegą meizą tam nie było ?

    • 2 5

    • byli zajęci sobą, nie dyskryminuj

      • 0 1

  • W ten sposób fala uderzeniowa dogęszczała podłoże słabe.

    No słabe, ale pisanie w ten sposób.

    • 2 2

  • (1)

    Betonowa pustynia! Naprawdę nie można posadzić żadnych drzew?!!!

    • 3 5

    • a w głowie sobie posadziłeś? tyle tam sie miesca marnuje, że całą dżunglę można by stworzyć

      • 2 2

  • Betonoza

    Place portowe to nie lotnisko. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby wokół posadzone zostały drzewa!

    • 6 2

  • im mniej ma port do czynienia z miastem, jego specami, którzy o pracy portu wiedza mniej niż nic, tym lepiej dla portu. (1)

    • 18 4

    • ale jesteśmy skazani na sąsiedztwo

      więc dobrze byłoby szukać współpracy i synergii.

      • 5 1

  • tyle kłopotów, co port ma z miastem i ich pomysłami z kosmosu albo krzyczącą na hałas i kurz warsiafką z mariny ,

    nie ma żaden inny przedsiębiorca w Gdyni. Płacą największe podatki a dostają od urzęda sów po d*pie, jak nikt.

    • 7 1

  • (1)

    Dobrze tym płacą Maciej Tusk zarządza i szybko sprzeda go Niemca i będzie zyskała Niemiec czemu polska ma zarabiać my lamniemy każde prawo i prawozadnosci

    • 2 4

    • Zgadnij propisowski d**ilu jaka firma zajmuje się logistyką w Porcie? Dla ułatwienia podpowiem, że nie Polska!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane