• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek Chipolbroku po 17 latach zawinął do BCT

erka
2 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
BCT zajmuje powierzchnię 60 ha i obejmuje: Bałtycki Terminal Kontenerowy, Depot Terminal (składowanie i naprawa pustych kontenerów) i spółkę Mostva zajmującą się obsługą logistyczną oraz techniczną nowych samochodów. BCT zajmuje powierzchnię 60 ha i obejmuje: Bałtycki Terminal Kontenerowy, Depot Terminal (składowanie i naprawa pustych kontenerów) i spółkę Mostva zajmującą się obsługą logistyczną oraz techniczną nowych samochodów.

Po 17 latach przerwy do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT w Gdyni zawinął statek należący do Polsko-Chińskiego Towarzystwa Okrętowego SA Chipolbrok. Drobnicowiec m/v Wieniawski przywiózł na swoim pokładzie około 11 tys. ton blachy w kręgach.


Drobnicowiec m/v Wieniawski. Drobnicowiec m/v Wieniawski.
Statek m/v Szymanowski. Statek m/v Szymanowski.

- Bardzo cieszymy się, że po tylu latach mogliśmy ponownie gościć na naszym terminalu tak znaczącego armatora związanego z Gdynią od niemal 50 lat i serdecznych kolegów -
komentuje Krzysztof Szymborski, Prezes Zarządu BCT.

Ostatnie zawinięcie jednostki tego armatora do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego miało miejsce w 1994 roku, był to statek m/v Szymanowski.

Chipolbrok (Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju) zostało powołane w roku 1951 w Tiencinie i Gdyni jako "Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych" na podstawie umowy między Polską i Chinami w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Rolę udziałowców pełnią rządy Polski i Chin, reprezentowane przez ministrów transportu obu państw.

Firma dysponuje stałym przedstawicielstwem w Gdyni. W wyniku restrukturyzacji w latach 90. firma rozszerzyła swoją ofertę transportową o porty Europy Zachodniej i basenu Morza Śródziemnego, jak również linię z portów Dalekiego Wschodu do portów USA i Zatoki Meksykańskiej oraz innych portów w basenie Morza Karaibskiego, a także Afryki.

Bałtycki Terminal Kontenerowy (ang. Baltic Container Terminal) rozpoczął działalność w 1979 roku. W maju 2003 roku spółkę BCT kupiła korporacja International Container Terminal Services Inc., z siedzibą na Filipinach.

Przy obecnych rocznych możliwościach przeładunkowych wynoszących 750 tys. TEU i potencjalnej wydajności wynoszącej 1,2 mln TEU, Bałtycki Terminal Kontenerowy w Porcie w Gdyni jest jednym z większych terminali w rejonie Bałtyku i wiodącym terminalem kontenerowym w Polsce.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (50)

  • Takie pytanie.

    Czy Polskie Linie Oceaniczne jeszcze istnieja i czy jeszcze maja jakies statki? Kiedys to byla potega.

    • 0 0

  • Szymanowski (1)

    Hehe mustrowałem na niego w 1999 w sierpniu w Antwerpii a schodziłem w Grudniu 1999 w Gdyni na nb. Polskim

    • 6 0

    • Malo i malo

      Malo interesujace i malo nas to obchodzi!

      • 0 1

  • 11 tys MT blachy ! toż to szok!!! A był tam Szczurek i TV ?? (2)

    chyba sezon ogórkowy sie zaczął.

    Czekam na nastepny pasjonujący artykul pt "Kolos (haha) 25 tys to śruty wpłynął na nab Polskie".

    • 16 5

    • (1)

      Przywiózł blachę hahaha. Ta blachy to kupuje ją PRUSZYŃKI i SPÓŁKA na dachy, baleks i inne badziewia. Później jest sprzedawana jako Polska blacha na dachy hahaha

      • 4 2

      • dokładnie jak chcesz polską blache która sie nie rozwarstwi po 12 latach to omijaj wyżej wymienionych

        ale cała developerka bierze co najtańsze!!!!!, drzwi wejściowe za 200 zł, kible do zabudowy za 150 itd.,,,,,,,

        pogadamy za pare lat

        • 0 0

  • dobra wiadomość (1)

    • 12 7

    • co za wydarzenie,,, pewnie zabłądził :P

      • 0 0

  • (4)

    proszę podać nazwisko Kapitana !.

    • 2 2

    • (2)

      kapitan nazywa się; 好日子

      • 5 0

      • Kapitanem jest Polak Idioto!!

        • 0 1

      • widzę że bosman studiował sinologię

        Te krzaczki to po chińsku: Dzień dobry

        • 0 0

    • Captain Jack

      • 2 0

  • sukces,czekamy na następny statek pod polska banderą,może już za 17 lat..

    • 2 0

  • jupi (1)

    a ja bede ta blache wydawal na samochody

    • 0 0

    • i znowu deklaracje popaprasz

      • 0 2

  • a w betonowie co macie.............? (2)

    jedna wielka szarosc......az sie tam jezdzic niechce!!!!!!!!!!! bo i po co!!!!!!!!

    • 5 11

    • Gdansk zawsze nad gdynia (1)

      to nie jezdzij nam nie potrzeba smrodu sledzi

      • 3 2

      • w Gdansku jest terminal DCT przeladowujacy podobne ilosci kontenerow co 2 gdynskie terminale razem wziete, jest takze JEDYNYM terminalem na baltyku obslugujacym oceaniczne kontenerowce...

        • 0 3

  • To świetnie, ale do czasu. Jak Invest Komfort zapragnie wybudować kolejną "strefę prestiżu" zabraknie miejsca dla BCT (5)

    • 46 16

    • oczywiście wolisz śmierdzący dalmor, syf i piłowanie w naucie? (4)

      to możesz jeszcze w porcie jachtowym zrobić lakiernię ? Będzie ok?

      • 11 8

      • dyletancie!

        Tam jest i powinien być PORT, a nie miejsce na developerkę, czy jakąś pożal się boże "strefę prestiżu" wymyśloną przez chorą władzę miejską.

        • 10 1

      • No jasne, że wolę Gdynię-Saint Tropez i tubylców zarabiających na życie sprzedażą baloników i waty cukrowej (2)

        • 9 4

        • (1)

          ja własnie taką bym wolał.

          • 6 2

          • Jak skończysz szkołę i pójdziesz do pośredniaka to zmienisz zdanie

            • 5 3

  • wieniawski (3)

    w 2005 zamustrowałem na Wieniawskiego, przeżyłem niesamowity rejs!!! co ciekawe wypływaliśmy wtedy ze Świnoujścia, pozdrawiam wszystkich którzy znają tą łajbę :) ......ach te Chiny hehehe

    • 16 3

    • Skoro statek jest w Trojmiescie to przy okazji moglby wpasc do Gdanskiej Stoczni Remontowej, bo wyglada mizernie. PS. Komentarze niektorych internautow swiadcza o tym, ze zamiast mozgu maja papke budyniowa.

      • 7 0

    • (1)

      chwalisz się czy zalisz sie, bo komentarz nie temat :/

      • 1 5

      • Był tam kadetem. Żył w bardzo bliskich stosunkach z kapitanem. Stosunki fizyczne zapadły w pamięci jako niesamowity rejs.

        • 3 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane