• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok

VIK
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (120)

W Porcie Gdańsk przeładowano w ub. roku 68,2 mln ton ładunków, czyli 15 mln więcej niż rok temu. W Porcie Gdynia z kolei przeładowano 28,1 mln ton, a więc więcej o 1,4 mln. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok, było więcej przede wszystkim drewna i węgla.



W 2022 r. roku Port Gdańsk stał się drugim największym na Bałtyku. Pierwszym jest rosyjski port Ust-Ługa (113 mln ton). Na trzecim miejscu jest Primorsk (52,9 mln ton), a na czwartym St. Petersburg (35,6 mln ton). Port w Gdańsku jest też największym portem kontenerowym na Bałtyku. Rok ubiegły był dla Gdańska rekordowy. Przeładowano 68,2 mln ton towarów, co oznacza wzrost o 28 proc. względem 2021 r.


Przeładowano 25 516,4 tys. ton paliw płynnych, co oznacza wzrost o 35,1 proc., 1 932,9 tys. ton zbóż (wzrost o 19,9 proc.) oraz 515,5 tys. ton rudy (wzrost o 133,2 proc.). Jednak ten rok do przede wszystkim przeładunek węgla i drewna. W Gdańsku przeładowano 13 218,9 tys. ton węgla, a to oznacza wzrost o 175,6 proc. Największy wzrost dotyczył jednak drewna. Przeładowano go 548,2 tys. ton, czyli o 413 proc. więcej niż w 2021 r. Prezes portu w Gdańsku, odnosząc się do dużego przeładunku drewna, zapewnił, że nie był to polski surowiec.

Wzrost przeładunku drewna w portach. Tym razem głównie import Wzrost przeładunku drewna w portach. Tym razem głównie import

- To drewno, które jest tranzytowane przez Polskę i pochodzi z innych krajów, m.in. Skandynawii, Czech i Słowacji - wyjaśnił Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Prezes Greinke przyznał, że port odnotował nieduży spadek - o niecałe 2 proc. - w grupie drobnica skonteneryzowana. Jak wyjaśnił, na ten spadek duży wpływ miało wprowadzenie embarga na towary, które były przekierowywane do Rosji.


Dobry rok miał też port Gdynia. Port przeładował w ub.r. 3 403,1 tys. ton węgla i koksu, co oznacza wzrost o ponad 174 proc. Przeładowano też 533,5 tys. ton drewna (wzrost o 109 proc.), a inne masowe stanowiły 1 716,2 tys. ton (wzrost o 0,4 proc.). W sumie przeładowano 28,1 mln ton towarów (w u.br. było to blisko 26,7 mln ton).

Kolejki na redzie, place wyładowane węglem. Porty pękają w szwach.

- Do Portu Gdyni zawija coraz więcej jednostek o coraz większych gabarytach. W 2022 r. do Gdyni zawinęło ogółem 4331 jednostek, czyli o ponad 2 proc. więcej niż w 2021 r. Wzrosły też transporty kontenerowcami i masowcami - powiedział Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Do Gdyni w 2022 r. przypłynęło też ponad 1 tys. promów (wzrost o 8,2 proc.) oraz blisko 300 jednostek typu ro-ro (wzrost o ponad 32 proc.).
VIK

Miejsca

Opinie (120) 4 zablokowane

  • Hiszpańscy nurkowcy już płyną z Iławy (3)

    • 5 3

    • co to jest nurkowiec? (2)

      • 4 0

      • Nurek - cyrkowiec. W czyms jeszcze moge pomoc?

        • 3 0

      • Nurk z Pcimia

        • 0 0

  • Czyli wszystko świetlane jak w Wiadomościach TVP - tylko jak człowiek pójdzie do najbliższego sklepu to widać mega kryzys :)))

    • 11 5

  • A zimy ni ma

    Teraz niech ten wungiel zawioza do kopalni i wsypią pod ziemie. Niech gornicy go wydobeda i tak w kółko

    • 5 2

  • To niepotrzebna konkurencja dla niemieckich portów.

    Niemcy to nasi sojusznicy i przyjaciele. Ta awanturnicza polityka gospodarcza jaka prowadzimy może ich tylko rozgniewać.To oznacza , ze nie szanujemy wartości europejskich.

    • 8 6

  • (4)

    Cały TPK idzie pod topór, więc nie wiem, z czego się cieszyć.

    • 8 3

    • Co to wspólnego z portami? (2)

      • 1 2

      • Porty chwala sie 400 procentowym wzrostem przeladunku drewna. Nie czytales powyzej, a glupio komentujesz? (1)

        • 4 2

        • Widzę że ty czytałeś, ale niestety nie zrozumiałeś treści.

          Wróć więc jeszcze raz do artykułu i wtedy pogadamy.

          • 0 3

    • import

      drewno jest w realcji importowej a nie eksportowej, czytaj ze zrozmumieniem

      • 0 0

  • Węgla brakuje przecież (2)

    • 2 4

    • Nie brakuje,mamy w Polsce na 200 lat.

      • 0 0

    • też się na to złapałeś? Kłamstwo w XXI w. to podstawa funkcjonowania rządów ^

      • 2 0

  • Uciązliwości!!!!

    Jest port który zarabia duże pieniądze, to są uciążliwości. Znacznie gorzej było kiedyś jak był siarkopol i przeładowywano siarkę sypką- zdegradowany był cały pobliski rejon. Jednak dobrze że będzie się rozwijał port w Elblągu dzięki przekopowi, odciąży się trochę porty trójmiasta

    • 5 5

  • Prezes spółki, która korzysta na ponad 400% wzroście eksportu drewna

    Zapewnia, ze to nie polskie drewno. Za taka kase można minąć się z prawda, a jakże. Wcale bym się tez nie zdziwił, gdyby prezesowi chodziło o to, ze to nie jest polskie drewno, choć zostało wycięte w polskim lesie, bo to drewno jest własnością zagranicznej spółki o kapitale wiadomego pochodzenia, ktora do polskich lasów PiS wpuścił przy okazji rzekomej walki z kornikiem. Kornika już na pewno nie ma, wyjechał w zrabowanym drewnie.

    • 7 7

  • Po co porty w Polsce jak są u Niemca? (1)

    • 10 3

    • Tesz tak sondze.

      To pisałem ja .Europejczyk Rafał.

      • 1 1

  • Jechałem dzisiaj przez tunel.

    Tam przez ten pył już jest ograniczona widoczność, a nie jechała w zasięgu wzroku żadna ciężarówka.

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane