• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wybrał doradcę przy budowie Portu Centralnego

erka
7 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z doradcą, który będzie wspierał realizację budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na zdjęciu: Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury, Łukasz Greinke, prezes ZMPG i Rafał Szporko, prezes DS Consulting. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z doradcą, który będzie wspierał realizację budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na zdjęciu: Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury, Łukasz Greinke, prezes ZMPG i Rafał Szporko, prezes DS Consulting.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał właśnie umowę z firmą DS Consulting, która będzie doradzać w czasie realizacji projektu Portu Centralnego.



W maju 2019 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaprezentował ostateczną koncepcję inwestycji - Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu. Na ok. 410 zalądowionych hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa. Inwestycja ma zostać zrealizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. O planach rozbudowy portu pisaliśmy już w 2015 roku.

- Uważamy, że budowa tak złożonej infrastruktury musi odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Chcemy, by to prywatni inwestorzy określili, jakie terminale powinny się tu znaleźć. Z drugiej strony chcemy zapewnić zarówno naszym przyszłym kontrahentom, jak i sobie profesjonalne doradztwo projektu w takiej formule. Dlatego podpisaliśmy dziś umowę ze specjalistami w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego - mówi Łukasz Greinke, prezes ZMPG.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.


DS Consulting - firma, z którą ZMPG podpisał umowę o współpracy - specjalizuje się w doradztwie dla podmiotów publicznych. Na rynku istnieje od 21 lat.

- Mamy wielką satysfakcję, że będziemy mogli brać udział w projekcie tak ważnym dla regionu i całego kraju. Od lat z sukcesami wspieramy podmioty sektora publicznego w przygotowaniu dużych projektów infrastrukturalnych, pomagając w analizach przedrealizacyjnych, pozyskaniu finansowania i negocjacjach z partnerami biznesowymi. Pracować będziemy wspólnie z naszymi podwykonawcami: firmą Wuprohyd z Gdyni oraz warszawską kancelaria prawną dr. Rafała Cieślaka, specjalizującą się w problematyce partnerstwa publiczno-prywatnego - wyjaśnia Rafał Szporko, prezes DS Consulting.
W ramach zawartej umowy DS Consulting przeprowadzi analizy przedrealizacyjne (w tym studium wykonalności) oraz zapewni stałe doradztwo transakcyjne, które obejmować będzie zagadnienia ekonomiczne, finansowe, rynkowe, techniczne i prawne.

- DS Consulting będzie współpracować z ZMPG ponad cztery lata. W tym czasie firma będzie wspierać zarząd w rozmowach z potencjalnymi partnerami, przygotowaniu wniosków o finansowania, tworzeniu dokumentacji dotyczącej umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z poszczególnymi kontrahentami - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.
erka

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

  • Czekamy az Pan Nadprezes wbije pierwszą łopatę pod budowę Nadportu (1)

    • 14 2

    • łopaty się nie wbija

      szpadel się wbija. Co za jełopy. To ja baba wiem, a one nie wiedzą.

      • 5 1

  • już się za port biorą, a prom nie zaczęty, śmigłowców nie ma, lotniska nie ma i tak po horyzont same obietnice

    • 12 2

  • A teraz w ramach doradztwa będą jeździć po świecie i porty oglądać.

    To nawet nie jest groteska. Niech wezmą tego od rozwoju Portu Gdynia już drugi rok po świecie jeździ i porty ogląda. A zna się na darmowym rozklejaniu plakatów posłanek PIS.

    • 27 2

  • Przedewszystkim będą modlić się o rozwój portu

    • 14 2

  • A nie lepiej zatrudnić na tyle kompetentny zarząd by nie potrzebował wydawać milionów na doradców?

    • 22 1

  • sorry, ale ta miejscówka portu jest zajęta

    ja tam na spacery chodzę i zdjęcia mewom robię. Po ki gwizdek Gdańsk wykładał kasę na zrobienie promenady, jak teraz wszystko zamkną dla zwykłych ludzi. Ja wam mówię - to jest granda w biały dzień. Mam nadzieje, ze ten port powstanie tak samo jak 3 mln mieszkań.

    • 11 3

  • Oby tylko fahofcy z DS konsalting nie uznali że półwysep trza przesunąć

    Bo miejsca dla CPK mało będzie. Ale na pewno Matołusz galfstrimem przyleci coby stępkę pod port położyć

    • 11 3

  • Wielka kasa.

    Po tych wirtualnych zdjęciach już widać o co
    PO się bije z PISem w temacie Westerplatte.Tu chodzi o wielką kasę.Wszystko jasne.

    • 5 2

  • Lolek (5)

    A ekspresówki nie będzie ani nowej obwodnicy, to utrudni rozwój portu na taką skalę.

    • 5 2

    • Ten port ma być głównie obsługiwany koleją. (1)

      • 0 1

      • przez zatkany węzeł w Tczewie

        ...

        • 2 0

    • Przecież masz ekspesówkę i A1 (2)

      S7 już prawie skończona, a A1 od dawna działa. Nowa obdowdnica akurat tej inwestycji nie przeszkadza, ani nie pomaga, bo do portu zewnętrznego dojazd będzie poprzez południową i główny transport to będzie na A1 i S7. Na zachód nikt z tego portu nie będzie woził, bo bliżej są porty niemieckie i nawet sam Szczecin część obsługuje ruchu.

      • 3 1

      • S6 bedzie skonczna najwczesniej za 5 lat (1)

        A S6 jeszcze później

        • 0 2

        • A co ma S6 do tego portu

          • 1 0

  • Tragedia ekologiczna

    Jeśli kilka km obo parometrowa zabudowa molo powoduje powstawanie wypłacenia i niszczy plaże powodując wypłycenie i niekontrolowany wzrost glonów, to ta na Stogach i Górkach będzie jedną wielką tragedią ekologiczną.

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane