- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (29 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (159 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów
W gdyńskiej stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach na budowę jednostki o numerze C371, która jest pierwszą z serii 12 nowoczesnych okrętów dla marynarki wojennej. Stocznia Crist jest częścią programu MCMV dotyczącego wymiany belgijskiej oraz holenderskiej floty. Celem programu jest budowa specjalistycznych okrętów służących do walki z minami.
Przetarg na wykonanie okrętów wygrało francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group, które zdecydowało, że projekt zostanie zrealizowany w stoczni Kership, będącej częścią Piriou. Łącznie powstanie 12 statków. Stocznia Crist w latach 2016-2017 oraz 2018 wybudowała dla francuskiej stoczni Piriou dwie jednostki wyposażone oraz bloki okrętu naukowo-badawczego.
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Pierwsze trzy statki w ramach projektu MCMV powstaną we Francji. Zadaniem gdyńskiej stoczni jest podstawowa prefabrykacja na kadłub okrętów. Chodzi o cięcie i gięcie blach, czyli pierwszy etap prac w całej budowie jednostki. Co pół roku ma powstać jeden statek. Przy kolejnych jednostkach udział stoczni ma się zwiększać i docelowo chce ona budować całe kadłuby okrętów.
Crist negocjuje i restrukturyzuje z "Tarczą 4.0"
- Obróbka stali na cały pierwszy okręt jest już potwierdzona i te prace trwają w najlepsze. Dopinamy również formalności na nasze usługi związane z drugą jednostką z tej serii. Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA.
Miejsca
Opinie (88) 1 zablokowana
-
2021-07-22 11:58
Odzyskajmy stocznie (2)
Sprzedane przez levactwo
- 11 14
-
2021-07-24 07:04
Stocznie sprzedal PIS, choćby Ukraincom (1)
wiec nie bredz pisi trollu
- 1 3
-
2021-07-24 13:07
zgodnie z doktryna Lewandowskiego
Temu, klo sie zglosil...
I chocby za zlotowke...
Liberalom nawet to sie nie udalo...- 2 1
-
2021-07-22 12:06
Budowa sekcji płaskich - słabo
- 11 1
-
2021-07-22 12:45
Takim to dobrze (2)
Na budowie statków nie mają pojęcia ale trzeba im przyznać jedną rzecz. Są super ze wszystkimi poukładani. Przecież nie zwrócili za dok, wszystkie widary, islandczyki wszystko w plecy, każdy kontrakt na minusie. Długów kupa. A jednak nikt ich nie zwindykiwal ciągle przy korycie i jeszcze "pomoc antycovidowa" dostali. Musi być koszerna firma na obie strony popisowe. Nie może być inaczej. Pseudoprywaciarze za budżetowe pieniądze podatników.
- 47 12
-
2021-07-22 14:43
podobnie jak
Vistal.
Też "prywatny".
Model zupełnie amerykański, jak zyski to "prywatny", jak straty, to "pomoc publiczna", bo za duży, aby upaść...- 10 1
-
2021-07-24 07:07
Ty magister, jak jestes taki madry to sam rusz ze stocznia
poukladaj sie w ten sam sposob i dzialaj zamiast pie...ć farmazony przy tanim piwku
- 0 1
-
2021-07-22 13:55
fajnie jest budować dla belgów za 15zl/h (1)
- 12 3
-
2021-07-22 15:27
15 PLN
Te 15 złotych to i tak za pomocą różnych "pomocy antyCovidowych" jest płatne z twojej przyszłej emerytury.
- 3 0
-
2021-07-22 14:07
Krytykanci (11)
Ile trzeba mieć w sobie bezczelności żeby nie znać się na temacie i się wypowiadać .Zbuduj jeden z drugim taką firmę jak Crist od zera to będziesz coś wiedział o przemyśle okrętowym . Ja Crist obserwuję od chwili jego powstania i lepiej czy gorzej stocznia utrzymuje się na rynku mimo wysiłków rządzących ,żeby wszystko zaorać.
- 67 49
-
2021-07-22 14:28
Zbuduje (1)
Daj mi 200 milionów bezwrotnego kredytu z budżetu Państwa i dopłacaj do wszystkich strat to zbuduję dużo lepszą.
- 17 8
-
2021-07-24 07:08
Ty najpierw lodke z kory sobie zbuduj
- 0 4
-
2021-07-22 15:18
Jakie od zera? Infrastruktura po Komunie Paryskiej.. (2)
- 11 7
-
2021-07-23 09:42
Przecież to manipulacja (1)
Nie napisał o budowaniu infrastruktury od zera tylko o firmie od zera. Przecież Christ istniał długo wcześniej, niż przyszedł do Gdyni.
- 4 1
-
2021-07-23 09:48
Crist istnieje od 1990r.
Kiedy jeszcze funkcjonowały stocznie na sposób socjalistyczny i nasz emerytowany stoczniowiec w nich pracował a dzisiaj żyje estymą.
Tylko już straciłem wątek czy estymą do dzielnej pracy, ideologii czy propagandy sukcesu - aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej- 1 7
-
2021-07-22 17:04
Uwaga: bezczelny oszust. Twierdzi że Crist zbudował Stocznie Gdynia od zera. (1)
- 11 4
-
2021-07-23 10:00
Ty jesteś manipulant i przez to oszust
I to wojujący, rozsiewający swoją żółć wokół bez opamiętania.
Chodzi o firmę nie infrastrukturę.
Korzystasz z internetu i każdy z nas rownież i łatwo można sprawdzić że firma została założona przez dwóch wspólników w 1990r. Byłych pracowników twoich ulubionych socjalistycznych stoczni.
Też mogłeś to zrobić, zabrakło jaj, czy umiejętności ?
Wolaleś skupić się na cechach niewieścich, czyli biadoleniu ?- 3 4
-
2021-07-23 05:43
(1)
A ile osób oszukała ta firma
- 8 0
-
2021-07-24 07:10
No ile? Nazwiska podaj i na prokurature
- 0 2
-
2021-07-23 07:22
Pajac
Pajac jesteś i tyle niech się pochwalą zarobkami
- 1 0
-
2021-07-23 21:50
Jaka stocznia
To nie jest Stocznia. To zakład blachowy, Nawet nie blacharski
- 6 1
-
2021-07-22 15:12
I oczywiście znowu tylko kadłub, bezwstydnicy. (1)
- 8 3
-
2021-07-22 15:24
ta "firemka" przejdzie do historii
jako kopalnia beki
- 3 0
-
2021-07-22 15:19
i dobrze
zawsze sie przyda dodatkowy hajs na odszkodowania dla rodzin tragicznie zmarlych w "wypadkach" na terenie Krzycha i lapowki dla prokuratury
- 6 2
-
2021-07-22 15:25
Ciekawe czy Crist wziął by na siebie budowe gazowcow lub RoRowcow jakie były budowane w Stoczni Komuny Paryskiej? (2)
Budowaliśmy je w całości. Dla Norwegii i Stanów. Nic nie było montowane poza naszymi granicami.
- 14 3
-
2021-07-24 07:12
Trzeba bylo nie rozkradac stoczni to by przetrwała (1)
kazdy wynosil co sie dalo, a potem holota ze zwiazkow zawodowych polozyla stocznie po calosci
- 3 0
-
2021-07-24 13:04
to "wynoszenie" odbywalo sie na kazdym szczeblu
stoczniowej hierarchii.
Straty powodowane na etapie kontraktacji, organizacji finansowania czy bledow konstrukcyjnych byly mniej widoczne, bo pod "bialym kolnierzykiem" i w rekawiczkach. A najczesciej, cudzymi rekoma.
Do tego zapijaczony nadzor jakosci i odbiory typu "wicie, rozumicie inzynierze..."
Armator bral za darmo, jak swoje...- 3 0
-
2021-07-22 15:31
Śmiaç się czy płakać. Oto jest pytanie (1)
"Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA." - To takimi pierdołami zajmuje się rząd jak podpisanie umowy międzynarodowej na gięcie blachy :-) .
- 10 1
-
2021-07-22 15:44
międzyrządowa*
ale jeden kij w sumie
- 1 0
-
2021-07-22 15:35
Panie Redaktorze Robercie K... Prosze więcej nie pisac o budowie nowych jednostek jesli mamy budowac tylko kadluby. (1)
Bo to nas, starych stoczniowców bardzo boli do czego zeszedł tak świetnie prosperujący kiedyś polski przemysł stoczniowy. A za granica i Niemcy i Francuzi tylko śmieją się z nas.
- 16 3
-
2021-07-22 16:11
Ciekaw jestem jak ten "świetnie prosperujący kiedyś polski przemysł stoczniowy" poradziłby sobie w dzisiejszych realiach.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.