• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów

erka
22 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.

W gdyńskiej stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach na budowę jednostki o numerze C371, która jest pierwszą z serii 12 nowoczesnych okrętów dla marynarki wojennej. Stocznia Crist jest częścią programu MCMV dotyczącego wymiany belgijskiej oraz holenderskiej floty. Celem programu jest budowa specjalistycznych okrętów służących do walki z minami.



Przetarg na wykonanie okrętów wygrało francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group, które zdecydowało, że projekt zostanie zrealizowany w stoczni Kership, będącej częścią Piriou. Łącznie powstanie 12 statków. Stocznia Crist w latach 2016-2017 oraz 2018 wybudowała dla francuskiej stoczni Piriou dwie jednostki wyposażone oraz bloki okrętu naukowo-badawczego.

Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii



Pierwsze trzy statki w ramach projektu MCMV powstaną we Francji. Zadaniem gdyńskiej stoczni jest podstawowa prefabrykacja na kadłub okrętów. Chodzi o cięcie i gięcie blach, czyli pierwszy etap prac w całej budowie jednostki. Co pół roku ma powstać jeden statek. Przy kolejnych jednostkach udział stoczni ma się zwiększać i docelowo chce ona budować całe kadłuby okrętów.

Crist negocjuje i restrukturyzuje z "Tarczą 4.0"



- Obróbka stali na cały pierwszy okręt jest już potwierdzona i te prace trwają w najlepsze. Dopinamy również formalności na nasze usługi związane z drugą jednostką z tej serii. Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA.
erka

Miejsca

Opinie (88) 1 zablokowana

  • Odzyskajmy stocznie (2)

    Sprzedane przez levactwo

    • 11 14

    • Stocznie sprzedal PIS, choćby Ukraincom (1)

      wiec nie bredz pisi trollu

      • 1 3

      • zgodnie z doktryna Lewandowskiego

        Temu, klo sie zglosil...
        I chocby za zlotowke...
        Liberalom nawet to sie nie udalo...

        • 2 1

  • Budowa sekcji płaskich - słabo

    • 11 1

  • Takim to dobrze (2)

    Na budowie statków nie mają pojęcia ale trzeba im przyznać jedną rzecz. Są super ze wszystkimi poukładani. Przecież nie zwrócili za dok, wszystkie widary, islandczyki wszystko w plecy, każdy kontrakt na minusie. Długów kupa. A jednak nikt ich nie zwindykiwal ciągle przy korycie i jeszcze "pomoc antycovidowa" dostali. Musi być koszerna firma na obie strony popisowe. Nie może być inaczej. Pseudoprywaciarze za budżetowe pieniądze podatników.

    • 47 12

    • podobnie jak

      Vistal.
      Też "prywatny".
      Model zupełnie amerykański, jak zyski to "prywatny", jak straty, to "pomoc publiczna", bo za duży, aby upaść...

      • 10 1

    • Ty magister, jak jestes taki madry to sam rusz ze stocznia

      poukladaj sie w ten sam sposob i dzialaj zamiast pie...ć farmazony przy tanim piwku

      • 0 1

  • fajnie jest budować dla belgów za 15zl/h (1)

    • 12 3

    • 15 PLN

      Te 15 złotych to i tak za pomocą różnych "pomocy antyCovidowych" jest płatne z twojej przyszłej emerytury.

      • 3 0

  • Krytykanci (11)

    Ile trzeba mieć w sobie bezczelności żeby nie znać się na temacie i się wypowiadać .Zbuduj jeden z drugim taką firmę jak Crist od zera to będziesz coś wiedział o przemyśle okrętowym . Ja Crist obserwuję od chwili jego powstania i lepiej czy gorzej stocznia utrzymuje się na rynku mimo wysiłków rządzących ,żeby wszystko zaorać.

    • 67 49

    • Zbuduje (1)

      Daj mi 200 milionów bezwrotnego kredytu z budżetu Państwa i dopłacaj do wszystkich strat to zbuduję dużo lepszą.

      • 17 8

      • Ty najpierw lodke z kory sobie zbuduj

        • 0 4

    • Jakie od zera? Infrastruktura po Komunie Paryskiej.. (2)

      • 11 7

      • Przecież to manipulacja (1)

        Nie napisał o budowaniu infrastruktury od zera tylko o firmie od zera. Przecież Christ istniał długo wcześniej, niż przyszedł do Gdyni.

        • 4 1

        • Crist istnieje od 1990r.

          Kiedy jeszcze funkcjonowały stocznie na sposób socjalistyczny i nasz emerytowany stoczniowiec w nich pracował a dzisiaj żyje estymą.
          Tylko już straciłem wątek czy estymą do dzielnej pracy, ideologii czy propagandy sukcesu - aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej

          • 1 7

    • Uwaga: bezczelny oszust. Twierdzi że Crist zbudował Stocznie Gdynia od zera. (1)

      • 11 4

      • Ty jesteś manipulant i przez to oszust

        I to wojujący, rozsiewający swoją żółć wokół bez opamiętania.
        Chodzi o firmę nie infrastrukturę.
        Korzystasz z internetu i każdy z nas rownież i łatwo można sprawdzić że firma została założona przez dwóch wspólników w 1990r. Byłych pracowników twoich ulubionych socjalistycznych stoczni.
        Też mogłeś to zrobić, zabrakło jaj, czy umiejętności ?
        Wolaleś skupić się na cechach niewieścich, czyli biadoleniu ?

        • 3 4

    • (1)

      A ile osób oszukała ta firma

      • 8 0

      • No ile? Nazwiska podaj i na prokurature

        • 0 2

    • Pajac

      Pajac jesteś i tyle niech się pochwalą zarobkami

      • 1 0

    • Jaka stocznia

      To nie jest Stocznia. To zakład blachowy, Nawet nie blacharski

      • 6 1

  • I oczywiście znowu tylko kadłub, bezwstydnicy. (1)

    • 8 3

    • ta "firemka" przejdzie do historii

      jako kopalnia beki

      • 3 0

  • i dobrze

    zawsze sie przyda dodatkowy hajs na odszkodowania dla rodzin tragicznie zmarlych w "wypadkach" na terenie Krzycha i lapowki dla prokuratury

    • 6 2

  • Ciekawe czy Crist wziął by na siebie budowe gazowcow lub RoRowcow jakie były budowane w Stoczni Komuny Paryskiej? (2)

    Budowaliśmy je w całości. Dla Norwegii i Stanów. Nic nie było montowane poza naszymi granicami.

    • 14 3

    • Trzeba bylo nie rozkradac stoczni to by przetrwała (1)

      kazdy wynosil co sie dalo, a potem holota ze zwiazkow zawodowych polozyla stocznie po calosci

      • 3 0

      • to "wynoszenie" odbywalo sie na kazdym szczeblu

        stoczniowej hierarchii.
        Straty powodowane na etapie kontraktacji, organizacji finansowania czy bledow konstrukcyjnych byly mniej widoczne, bo pod "bialym kolnierzykiem" i w rekawiczkach. A najczesciej, cudzymi rekoma.
        Do tego zapijaczony nadzor jakosci i odbiory typu "wicie, rozumicie inzynierze..."
        Armator bral za darmo, jak swoje...

        • 3 0

  • Śmiaç się czy płakać. Oto jest pytanie (1)

    "Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA." - To takimi pierdołami zajmuje się rząd jak podpisanie umowy międzynarodowej na gięcie blachy :-) .

    • 10 1

    • międzyrządowa*

      ale jeden kij w sumie

      • 1 0

  • Panie Redaktorze Robercie K... Prosze więcej nie pisac o budowie nowych jednostek jesli mamy budowac tylko kadluby. (1)

    Bo to nas, starych stoczniowców bardzo boli do czego zeszedł tak świetnie prosperujący kiedyś polski przemysł stoczniowy. A za granica i Niemcy i Francuzi tylko śmieją się z nas.

    • 16 3

    • Ciekaw jestem jak ten "świetnie prosperujący kiedyś polski przemysł stoczniowy" poradziłby sobie w dzisiejszych realiach.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane