• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów

erka
22 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.

W gdyńskiej stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach na budowę jednostki o numerze C371, która jest pierwszą z serii 12 nowoczesnych okrętów dla marynarki wojennej. Stocznia Crist jest częścią programu MCMV dotyczącego wymiany belgijskiej oraz holenderskiej floty. Celem programu jest budowa specjalistycznych okrętów służących do walki z minami.



Przetarg na wykonanie okrętów wygrało francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group, które zdecydowało, że projekt zostanie zrealizowany w stoczni Kership, będącej częścią Piriou. Łącznie powstanie 12 statków. Stocznia Crist w latach 2016-2017 oraz 2018 wybudowała dla francuskiej stoczni Piriou dwie jednostki wyposażone oraz bloki okrętu naukowo-badawczego.

Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii



Pierwsze trzy statki w ramach projektu MCMV powstaną we Francji. Zadaniem gdyńskiej stoczni jest podstawowa prefabrykacja na kadłub okrętów. Chodzi o cięcie i gięcie blach, czyli pierwszy etap prac w całej budowie jednostki. Co pół roku ma powstać jeden statek. Przy kolejnych jednostkach udział stoczni ma się zwiększać i docelowo chce ona budować całe kadłuby okrętów.

Crist negocjuje i restrukturyzuje z "Tarczą 4.0"



- Obróbka stali na cały pierwszy okręt jest już potwierdzona i te prace trwają w najlepsze. Dopinamy również formalności na nasze usługi związane z drugą jednostką z tej serii. Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA.
erka

Miejsca

Opinie (88) 1 zablokowana

  • Crist nie buduje żadnych okrętów

    Tnie i gnie parę blach. To poniżej nawet Bangladeszu, ot najbrudniesza, najbardziej prymitywna robota za głodowe pieniądze, w warunkach niemal "więziennych" i wypłatą pod stołem. "Buduje okręty"... dobre.

    • 16 0

  • Crist

    Każde zamówienie jest dobre w kryzysie . W okrętownictwie jest teraz kryzys a to pozwoli przeczekać na lepsze czasy i lepsze zamówienia i tak trzeba myśleć !!!

    • 3 4

  • M

    Megalomania czy grafomania. Cięcie i wyginaniw blach to zajęcie dla warsztatów stoczniowych a nie dawnej Stoczni Gdynia.

    • 3 0

  • Gdzie prom pinokio? (2)

    • 2 1

    • (1)

      Inwestorzy z Kataru na Grenlandii budują.

      • 5 0

      • A Budowę kredytuje Amber Gold

        • 1 0

  • Szara strefa stoczni

    Najpierw uczciwość wobec otoczenia potem biznes

    • 3 0

  • Dobrze ze nie postawiono stępki jak w innej bo byłoby pozamiatane a tak chociaż pracę są. Nasi nie zamawiają marynarka pada. Obronią nam wybrzeże abramsy ale do pierwszego przeglądu.

    • 1 1

  • Cristowe fachury

    Nadaja sie jedynie do grabienia wody bo nikt powazny nie da im budowac kadluba skoro fachowce robia za 24 zl na dzialalnosci. Niezli fachowcy musza byc skoro biora takie stawki.ja spawam i za mniej niz 75 zl nie wychodze z domu a pracy mam dla siebie i 3 podwykonawcow

    • 9 15

  • Puchar

    Powinni im jakiś puchar dać na targach. "Prywatnemu za zajęcie 1 miejsca w rozwoju, palenie i gięcie blach" . Reszta czubów niech klaszcze :-) :-) :-) .Bareja dzisiaj kręciłby filmy dokumentalne :-) :-) :-) .

    • 2 0

  • (1)

    Słyszałem ,że pod Gdańskiem widziano błąkającego się w lesie inwestora z Kataru .

    • 3 0

    • Taaaaa. Był w lesie

      Okradły go dzi*ki z Cocomo i nie miał za co kupić stoczni. Był pijany i bał się że Allach go zobaczy, dlatego szybko uciekł do siebie i stoczni nie kupił.

      • 0 0

  • Dziwny artykuł

    Nie wiadomo czy firma Crist ma kadłuby okrętów dla stoczni francuskiej Kreship ( kership to wspólna firma założona w 2013 roku przez piriou i naval group, dwie firmy w dziedzinie inżynierii morskiej, budowy statków, systemów i usług wojskowych, :
    piriou , 55 lat doświadczenia w cywilnym przemyśle stoczniowym,
    naval group, światowy lider na rynkach obrony morskiej.)
    Z artykułu trójmiejskiego nic nie wynika, prawdopodobnie Crist ma wypalić tylko blachy , które zostaną przekazane do Francji do stoczni Kership. Natomiast nie będą budować okrętów. I to jest pewne bo firma Crist nie posiada certyfikatów do wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym. Taki certyfikat wydaje np. Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia w Polsce. Podobnie pracownicy, którzy mogą zajmować się wykonywaniem prac przy budowie okrętów muszą mieć certyfikaty do wykonywania tych prac. Inna sprawa to materiały stalowe do budowania okrętów, w Polsce nie produkuje się stali do budowania jednostek wojennych . Stale dla okrętów wojennych produkowane są w Australii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Rosjii. Tak więc zlecenia na wykonanie robót dla firmy Crist to najprostsze i najłatwiejsze prace do wykonania np. palenie blach. Oczywiście dobrze by było gdyby ta firma, Crist mogła zbudować kadłub jednostki wojennej ale to dziś nie jest możliwe i to z różnych powodów.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane