• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów

erka
22 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.

W gdyńskiej stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach na budowę jednostki o numerze C371, która jest pierwszą z serii 12 nowoczesnych okrętów dla marynarki wojennej. Stocznia Crist jest częścią programu MCMV dotyczącego wymiany belgijskiej oraz holenderskiej floty. Celem programu jest budowa specjalistycznych okrętów służących do walki z minami.



Przetarg na wykonanie okrętów wygrało francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group, które zdecydowało, że projekt zostanie zrealizowany w stoczni Kership, będącej częścią Piriou. Łącznie powstanie 12 statków. Stocznia Crist w latach 2016-2017 oraz 2018 wybudowała dla francuskiej stoczni Piriou dwie jednostki wyposażone oraz bloki okrętu naukowo-badawczego.

Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii



Pierwsze trzy statki w ramach projektu MCMV powstaną we Francji. Zadaniem gdyńskiej stoczni jest podstawowa prefabrykacja na kadłub okrętów. Chodzi o cięcie i gięcie blach, czyli pierwszy etap prac w całej budowie jednostki. Co pół roku ma powstać jeden statek. Przy kolejnych jednostkach udział stoczni ma się zwiększać i docelowo chce ona budować całe kadłuby okrętów.

Crist negocjuje i restrukturyzuje z "Tarczą 4.0"



- Obróbka stali na cały pierwszy okręt jest już potwierdzona i te prace trwają w najlepsze. Dopinamy również formalności na nasze usługi związane z drugą jednostką z tej serii. Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA.
erka

Miejsca

Opinie (88) 1 zablokowana

  • Krytykanci (11)

    Ile trzeba mieć w sobie bezczelności żeby nie znać się na temacie i się wypowiadać .Zbuduj jeden z drugim taką firmę jak Crist od zera to będziesz coś wiedział o przemyśle okrętowym . Ja Crist obserwuję od chwili jego powstania i lepiej czy gorzej stocznia utrzymuje się na rynku mimo wysiłków rządzących ,żeby wszystko zaorać.

    • 67 49

    • (1)

      A ile osób oszukała ta firma

      • 8 0

      • No ile? Nazwiska podaj i na prokurature

        • 0 2

    • Zbuduje (1)

      Daj mi 200 milionów bezwrotnego kredytu z budżetu Państwa i dopłacaj do wszystkich strat to zbuduję dużo lepszą.

      • 17 8

      • Ty najpierw lodke z kory sobie zbuduj

        • 0 4

    • Jaka stocznia

      To nie jest Stocznia. To zakład blachowy, Nawet nie blacharski

      • 6 1

    • Uwaga: bezczelny oszust. Twierdzi że Crist zbudował Stocznie Gdynia od zera. (1)

      • 11 4

      • Ty jesteś manipulant i przez to oszust

        I to wojujący, rozsiewający swoją żółć wokół bez opamiętania.
        Chodzi o firmę nie infrastrukturę.
        Korzystasz z internetu i każdy z nas rownież i łatwo można sprawdzić że firma została założona przez dwóch wspólników w 1990r. Byłych pracowników twoich ulubionych socjalistycznych stoczni.
        Też mogłeś to zrobić, zabrakło jaj, czy umiejętności ?
        Wolaleś skupić się na cechach niewieścich, czyli biadoleniu ?

        • 3 4

    • Jakie od zera? Infrastruktura po Komunie Paryskiej.. (2)

      • 11 7

      • Przecież to manipulacja (1)

        Nie napisał o budowaniu infrastruktury od zera tylko o firmie od zera. Przecież Christ istniał długo wcześniej, niż przyszedł do Gdyni.

        • 4 1

        • Crist istnieje od 1990r.

          Kiedy jeszcze funkcjonowały stocznie na sposób socjalistyczny i nasz emerytowany stoczniowiec w nich pracował a dzisiaj żyje estymą.
          Tylko już straciłem wątek czy estymą do dzielnej pracy, ideologii czy propagandy sukcesu - aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej

          • 1 7

    • Pajac

      Pajac jesteś i tyle niech się pochwalą zarobkami

      • 1 0

  • Takim to dobrze (2)

    Na budowie statków nie mają pojęcia ale trzeba im przyznać jedną rzecz. Są super ze wszystkimi poukładani. Przecież nie zwrócili za dok, wszystkie widary, islandczyki wszystko w plecy, każdy kontrakt na minusie. Długów kupa. A jednak nikt ich nie zwindykiwal ciągle przy korycie i jeszcze "pomoc antycovidowa" dostali. Musi być koszerna firma na obie strony popisowe. Nie może być inaczej. Pseudoprywaciarze za budżetowe pieniądze podatników.

    • 47 12

    • Ty magister, jak jestes taki madry to sam rusz ze stocznia

      poukladaj sie w ten sam sposob i dzialaj zamiast pie...ć farmazony przy tanim piwku

      • 0 1

    • podobnie jak

      Vistal.
      Też "prywatny".
      Model zupełnie amerykański, jak zyski to "prywatny", jak straty, to "pomoc publiczna", bo za duży, aby upaść...

      • 10 1

  • Remontowa GSR (6)

    A wie ktoś co się dzieje na Remontówce? Jest robota? Niema przestojów? Pytam poważnie.

    • 8 1

    • (2)

      Jest pracy trzeba mieć chęci i stabilnym

      • 2 1

      • (1)

        Za 18 zl na reke
        Wiecej ma sprzataczka na myjce co sama jezdzi

        • 1 0

        • A ty w jakiej branży robisz na stoczni?

          • 0 0

    • jak poważnie (2)

      to niewłaściwe miejsce do pytania...

      • 2 3

      • (1)

        Dlatego czekam na odpowiedź poważnych ludzi a nie błaznów. Więc....co tu robisz?

        • 3 0

        • powazne odpowiedzi?

          Na temat pieniedzy? Tutaj?
          To nawet nie jest zabawne...

          • 0 0

  • Puchar

    Powinni im jakiś puchar dać na targach. "Prywatnemu za zajęcie 1 miejsca w rozwoju, palenie i gięcie blach" . Reszta czubów niech klaszcze :-) :-) :-) .Bareja dzisiaj kręciłby filmy dokumentalne :-) :-) :-) .

    • 2 0

  • Cristowe fachury

    Nadaja sie jedynie do grabienia wody bo nikt powazny nie da im budowac kadluba skoro fachowce robia za 24 zl na dzialalnosci. Niezli fachowcy musza byc skoro biora takie stawki.ja spawam i za mniej niz 75 zl nie wychodze z domu a pracy mam dla siebie i 3 podwykonawcow

    • 9 15

  • Dobrze ze nie postawiono stępki jak w innej bo byłoby pozamiatane a tak chociaż pracę są. Nasi nie zamawiają marynarka pada. Obronią nam wybrzeże abramsy ale do pierwszego przeglądu.

    • 1 1

  • Szara strefa stoczni

    Najpierw uczciwość wobec otoczenia potem biznes

    • 3 0

  • Jakie buduje okręty? Tnie i gnie blachę i wysyła do stoczni na Zachodzie Europy, która będzie je budowała. (12)

    Dowód upadku tego co pozostało ze Stoczni Gdynia. Czym tu się chwalić ? Tym, że jest poddostawcą najprymitywniejszych prac ?

    • 113 18

    • Podziękujmy Tfuskowi

      PO zniszczyła stocznie w Polsce. A rycerz Tfusk wrócił na furmance dokończyć zniszczenia Lot, Lotosu i tego co pozostało

      • 4 6

    • Bijesz pianę (7)

      ale nie tłumaczysz.
      Mają socjalistyczną myśl techniczną wkładać w te kadłuby ?
      I kto to kupi ? Jak się z tego utrzymać ?
      Wszelkie systemy okrętowe powstają na zachodzie, w socjalizmie też był z tym problem.
      Żeby gdzieś dojść trzeba wykonać pierwszy krok mówią Chińczycy, Polacy wolą biadolić chyba jako jedyna nacja na świecie . . . Cóż - rozbiorowa tradycja. Potem, żeby poprawić sobie humor, przyśpiewka - Polacy nic się nie stało - dramat

      • 7 10

      • Nie biadol (4)

        Twoje słowa: "Polacy wolą biadolić chyba jako jedyna nacja na świecie". Czy znasz wszystkie nacje na świecie i czy w każdej z nich spędziłeś kilka lat aby poznać mentalność ludzi we wszystkich krajach na świecie? Jeśli nie, to nie pluj, bo się właśnie oplułeś...

        • 11 3

        • Polska myśl szkoleniowa : (1)

          Mickiewicz - Polska Chrystusem narodów
          Wyspiański - Miałeś Chamie złoty róg, ostał ci się ino sznur
          Kaczyński - nikt nam nie udowodni że białe jest białe a czarne jest czarne.
          Francuzi zbudowali wieżę Eiffla w dwa lata grubo ponad 120 lat temu, ale wymagało to mądrości, wiedzy i pracy zespołowej. W Polsce od 200 lat, żadne dwa z tych trzech nie spotkały się jednocześnie . . .

          • 2 4

          • "mądrości, wiedzy i pracy zespołowej"

            spotkały się i to nawet trzy...
            Tylko zawsze znalazł się czwarty, który na te trzy grzbiety właził i chciał ujeżdżać...
            Zwykle nie dawał rady, a wtedy psuł i knuł.

            • 3 0

        • Polak mądry po szkodzie

          Lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie,
          Nową przypowieść Polak sobie kupi,
          Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.
          Kochanowski Jan jakby co, ciekawe czy znał też inne nacje

          • 4 2

        • Polacy nic się nie stało . . .

          A po nas to choćby potop . . .
          Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć
          Gdzie dwóch Polaków tam trzy opinie

          • 3 2

      • tych kroków wykonano bardzo wiele (1)

        ale nadal za mało.

        Parafrazując dawne powiedzenie - "gospodarka to nie je bajka, gospodarka to je bitwa".
        My żołnierzy nie mamy a jedynie urzędników.

        Po co walczyć o swój interes, skoro można przyłączyć się do obcego?

        • 7 1

        • Kroki

          Najpierw wsiedli w samochód i pojechali na wstecznym 10 km, zamykając nasze stocznie a teraz będą małe kroki robić. Hahaha.

          • 7 2

    • Nowego poddostawce trzeba sprawdzić. Jeśli wywiąże się z podstawowych zadań to otrzyma te bardziej złożone. (2)

      Zachodni kontraktorzy z wiadomych powodów z nieufnością podchodzą do naszych stoczni.

      • 16 12

      • Tzn dlaczego???

        • 0 1

      • nie wszyscy...

        istnieją "wzorce gospodarcze", które funkcjonują od lat 70 i kolejne pokolenia po obu stronach się na nich "pożywiają"...

        • 6 0

  • M

    Megalomania czy grafomania. Cięcie i wyginaniw blach to zajęcie dla warsztatów stoczniowych a nie dawnej Stoczni Gdynia.

    • 3 0

  • Crist

    Każde zamówienie jest dobre w kryzysie . W okrętownictwie jest teraz kryzys a to pozwoli przeczekać na lepsze czasy i lepsze zamówienia i tak trzeba myśleć !!!

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane