- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (75 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (207 opinii)
- 3 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (290 opinii)
- 4 Wyższy zasiłek pogrzebowy (100 opinii)
- 5 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (28 opinii)
- 6 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (229 opinii)
Gdyński port walczy o największe kontenerowce
Największe kontenerowce świata będą mogły cumować przy nowym głębokowodnym stanowisku, jakie powstanie przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia. Będzie mieć 357 m długości, 15 m głębokości i możliwość obsługi statków przewożących nawet ponad 8 tys. kontenerów.
Dzięki inwestycji do terminalu GCT będą mogły wpływać największe statki o ładowności ponad 8 tys. TEU, czyli przewożące ponad 8 tys. standardowych kontenerów o długości 20 stóp. Zmieściłby się przy nim m.in. długi na 346 m i przewożący 8112 kontenerów Maersk Taikung, największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek wpłynął do polskiego portu. Na początku roku jego przybycie do gdańskiego terminalu DCT było wydarzeniem komentowanym nie tylko w branży morskiej.
To nie koniec inwestycji w Gdyńskim Terminalu Kontenerowym. Firma będzie także rozbudowywać place składowe i inwestować w nowy sprzęt przeładunkowy.
- Gdynia od zawsze była głównym portem kontenerowym Polski - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Tyle tylko, że wybudowany kilka lat temu gdański terminal DCT odebrał gdyńskim terminalom palmę pierwszeństwa w ilości przeładowanych kontenerów. Najnowsza inwestycja w Gdyni jest odpowiedzią na ekspansję zarządcy gdańskiego terminala, do którego od początku roku zawijają ogromne kontenerowce z chińskich portów.
- Uczynienie z Gdyni głębokowodnego portu kontenerowego pozwoli nam nadążyć za niedawnymi wydarzeniami rynkowymi oraz sprostać nowym wyzwaniom - prezes Jarosiński jasno daje znać, że będzie walczyć o udziału w torcie przewozów kontenerowych.
Z kolei Jan Westerhoud, dyrektor zarządzający Hutchison Port Holdings na Europę Północną, zapewnia, że nowa inwestycja uczyni szlak handlowy pomiędzy Gdynią i Rotterdamem prawdziwą autostradą morską.
- Daje mi dużo satysfakcji, że GCT już wkrótce zaoferuje naszym klientom - armatorom możliwość bezpośrednich zawinięć do naszego terminalu statkami oceanicznymi oraz zapewni nowoczesne rozwiązania dostosowane do potrzeb ich bałtyckiego biznesu - dodaje Jerzy Czartowski, prezes zarządu Gdynia Container Terminal. - Projekt ten jest nie tylko przełomowym wydarzeniem dla GCT, ale również znaczącym krokiem w rozwoju Portu Gdynia.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (144) 8 zablokowanych
-
2010-09-14 10:40
wielki krzyk a maly terminal (1)
hehehe - nowy terminal na 1,5 statku a taki wielki krzyk
- 1 1
-
2010-09-15 11:02
DCT Gdańsk też jest raczej malutki:-)
Porównajcie sobie jakikolwiek terminal w Rotterdamie czy Hamburgu. DCT ze swoimi ambicjami to śmiech. 3 suwnice na krzyż i też 1,5 statku zmieści. W Hamburgu czy Rotterdamie jest tych suwnic kilkanaście/klikadziesiąt per terminal a nabrzeża mierzy się w kilometrach. Więc nie rozumiem przytyków do GCT - w 2012 GCT będzie wielkości DCT i konkurować jak równy z równym... Zresztą na całym Bałtyku przeładowuje się mniej kontenerów niż w samym tylko Rotterdamie;-) Tak więc małe DCT i małe GCT konkurujące ze sobą to już i tak będzie aż nadto;-) A dalsza rozbudowa DCT to tak kolosalne pieniądze, że nie sądzę, że emeryci z Australii dadzą na to więcej kasy;-)
- 0 1
-
2010-09-14 11:03
tereny na inwestycje morski (1)
nowe tereny pod inwestycje morskie powinny powstac na zatoce pomiedzy gdynia helem a puckiem dzisiaj juz nie budyje sie portow ladowych nowe i nowoczesne port powstaja w morzu - patrz dubai
- 0 2
-
2010-09-14 11:08
tylko teren otwarty na rozwoj portu i stoczni
calkowicie masz racje. tereny postoczni gdynia nie powinny byc przeznaczone pod nowy malenki terminal kontenerowy. w gdyni jest dobry teren na inwestycje morskie nowe porty i nowe stocznie to jest teren morski/zatoki w trojkacie gdynia puck hel
- 0 1
-
2010-09-14 11:11
jak oni chca goscic 300metrowe i dluzsze jednostki, skoro nie ja jak nawet tam zawrocic!
- 1 1
-
2010-09-14 11:49
DCT
2012 hmmmmmm...do tej pory to do nas do DCT wpłynie milion oceaników .......a zresztą 2012 koniec świata to po co ta kłótnia.....lepiej zainwestujcie w ARKE NOEGO ;P;P;P.....u nas na dniach rozwiną nową trase sucharskiego jak dywan w komforcie :):):)..takze i dojazdem oraz portem niewspomne o widoku i zapachu lasu...przegrywacie we wszystkim....:),,,a i uważał bym z tym pogłebianiem....bo jeszcze coś wyłowicie hehe...
- 1 0
-
2010-10-25 22:05
OBY BYŁA PRACA ale NiE przez firmy zewnętzne i pracy tymczasowej... (1)
oby byla praca z tego wszystkiego, ale nie przez firme zewnętrzną i pracę tymczasową gdzie firma taka ślizga sie na czyiś plecach, za pół ceny, bez nadgodzin- premii- urlopów itd itd tylko na normalnych warunkach....dla LUDZi oby ŻYŁO SIĘ LEPIEJ....
- 0 0
-
2011-11-18 11:15
popieram powinni zlikwidowac cadry cargo!!!!!
wyzyskiwacze robota na telefon zapchaj dziure nei masz nic urlopow swiat nocek...socjalnego k.... szkoda gadac...wkur, lem sie
- 0 0
-
2010-11-02 21:13
nabrzeże
słyszałem, że port buduje nabrzeże dla Hutchinsona za unijne pieniądze!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.