- 1 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (167 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (247 opinii)
- 3 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (175 opinii)
- 4 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (182 opinie)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (22 opinie)
- 6 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (31 opinii)
Gdyński port walczy o największe kontenerowce
Największe kontenerowce świata będą mogły cumować przy nowym głębokowodnym stanowisku, jakie powstanie przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia. Będzie mieć 357 m długości, 15 m głębokości i możliwość obsługi statków przewożących nawet ponad 8 tys. kontenerów.
Dzięki inwestycji do terminalu GCT będą mogły wpływać największe statki o ładowności ponad 8 tys. TEU, czyli przewożące ponad 8 tys. standardowych kontenerów o długości 20 stóp. Zmieściłby się przy nim m.in. długi na 346 m i przewożący 8112 kontenerów Maersk Taikung, największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek wpłynął do polskiego portu. Na początku roku jego przybycie do gdańskiego terminalu DCT było wydarzeniem komentowanym nie tylko w branży morskiej.
To nie koniec inwestycji w Gdyńskim Terminalu Kontenerowym. Firma będzie także rozbudowywać place składowe i inwestować w nowy sprzęt przeładunkowy.
- Gdynia od zawsze była głównym portem kontenerowym Polski - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Tyle tylko, że wybudowany kilka lat temu gdański terminal DCT odebrał gdyńskim terminalom palmę pierwszeństwa w ilości przeładowanych kontenerów. Najnowsza inwestycja w Gdyni jest odpowiedzią na ekspansję zarządcy gdańskiego terminala, do którego od początku roku zawijają ogromne kontenerowce z chińskich portów.
- Uczynienie z Gdyni głębokowodnego portu kontenerowego pozwoli nam nadążyć za niedawnymi wydarzeniami rynkowymi oraz sprostać nowym wyzwaniom - prezes Jarosiński jasno daje znać, że będzie walczyć o udziału w torcie przewozów kontenerowych.
Z kolei Jan Westerhoud, dyrektor zarządzający Hutchison Port Holdings na Europę Północną, zapewnia, że nowa inwestycja uczyni szlak handlowy pomiędzy Gdynią i Rotterdamem prawdziwą autostradą morską.
- Daje mi dużo satysfakcji, że GCT już wkrótce zaoferuje naszym klientom - armatorom możliwość bezpośrednich zawinięć do naszego terminalu statkami oceanicznymi oraz zapewni nowoczesne rozwiązania dostosowane do potrzeb ich bałtyckiego biznesu - dodaje Jerzy Czartowski, prezes zarządu Gdynia Container Terminal. - Projekt ten jest nie tylko przełomowym wydarzeniem dla GCT, ale również znaczącym krokiem w rozwoju Portu Gdynia.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (144) 8 zablokowanych
-
2010-09-13 13:07
Co za problem...
...jak prywatna firma chce inwestować swoje pieniądze w ryzykowny projekt : jej sprawa. Gorzej gdy dla spełnienia ambicji lokalnych polityków (Gdańsk ma to my też musimy, a co... ) wydawane są publiczne pieniądze...Poza tym jak sobie dobrze przypominam to Gdynia już miała Maerska tylko coś nie potrafiła go utrzymać...
- 10 3
-
2010-09-13 13:11
Widok
Fajny bedzie widok z Estakady jak zacumuje tam taki gigant :)
- 9 2
-
2010-09-13 13:18
Polska Morska.
Można i tak. Dalmor zabudować apartamentowcami i stworzyć wewnętrzrną trójmiejską konkurencję z której i tak Gdańsk wyjdzie zwycięsko. A czy ktoś pomyślał jak to wytrzyma Trasa Kwiatkowskiego ? Do tego jest potrzebna inwestycja na miarę południowe obwodnicy Gdańska.
- 13 4
-
2010-09-13 13:49
k
będzie tylko wielkie boom na poczatku ,tak jak z dct....
- 1 2
-
2010-09-13 13:54
Estakada i obwodnica (1)
A czy Estakada i Obwodnica wytrzyma taką ilość tirów z kontenerami?
- 6 5
-
2010-09-13 14:17
hehe nie niewytrzyma
- 2 1
-
2010-09-13 14:03
Powinien być jeden Zespół Portowy Gdynia - Gdańsk (3)
JEDEN ZARZĄD, JEDNA OFERTA, JEDNA STRATEGIA.
- 2 9
-
2010-09-13 14:20
a wszystkie spożywczaki
powinny działać pod szyldem pss społem
- 4 0
-
2010-09-13 14:25
Co za bzdura
Juz był jeden jedynie słuszny system i chyba nic z tego nie wyszło. Gdańsk i Gdynia to 2 odzielne porty i nigdy nie beda miały wspólnej stategii chociażby z racji położenia i infrastruktury.
- 6 0
-
2010-09-13 15:16
tak jest z dyrekcja w Gdyni
co ty na to?
- 1 1
-
2010-09-13 14:04
zamiast współpracować to się wyrzynają... (1)
powinien byc jeden zarząd dla portu gdańskiego i gdyńskiego.
- 2 3
-
2010-09-13 14:18
chłopcze oni się doskonale znają i kolegują
- 1 1
-
2010-09-13 14:23
Ile miejsca na tereni d.stoczni widzę!
toż tam nowe wielkie nabrzeże można zbudować!
- 3 0
-
2010-09-13 14:23
Największe?? (4)
Największe kontenerowce na świecie maja obecnie 14tys TEU i do Bałtyku nigdy nie wplyna
- 5 1
-
2010-09-13 14:52
DOKŁADNIE!
Taki bydlaczek już do gdyni nie wejdzie, więc TRÓJMIASTO nie piszcie bzdur!
http://www.marinetraffic.com/ais/pl/showallphotos.aspx?mmsi=220417000#top_photo- 1 1
-
2010-09-13 15:14
Mylisz się panienko (2)
Największe mogłyby wpłynąć do Bałtyku, tylko po co?
- 1 1
-
2010-09-13 19:34
nie przepłyną przez cieśniny duńskie (1)
- 1 1
-
2010-09-14 08:05
i wężyk z gazem
- 0 0
-
2010-09-13 14:24
A ja się cieszę z Gdyni! (3)
Z wielu osobliwości Polska będzie miała jeszcze jedną - wioskę, która będzie przyjmować największe kontenerowce świata!
- 4 5
-
2010-09-13 14:36
nie zgadzam się, na Polance Redłowskiej jest piękny Hotel SPA. Od 10 lat tam stoi. (2)
Marynarze z takiego statku chetnie się rozerwą w Maximie w Orłowie (przy bunkrach via - a - vis)
- 3 3
-
2010-09-13 15:17
wole ten aquapark na Brzeznie (1)
od 10 lat cieszy mieszkancow....
- 7 0
-
2010-09-13 15:37
a wyspa spichrzów od 60 lat zdobi główne miasto
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.