- 1 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (12 opinii)
- 2 Bon energetyczny powinien być wyższy (76 opinii)
- 3 Poczta Polska. Akcja protestacyjna i "stan śmierci klinicznej" (50 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (60 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (273 opinie)
- 6 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (139 opinii)
Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist
W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.
Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.
Czytaj też:
Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto
Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.
Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
Miejsca
Opinie (70) 6 zablokowanych
-
2022-04-19 23:17
Na crist-cie Ukraińcy pracują, Polaków jest parę procent
Polacy składają te statki we Francji:-)
- 9 0
-
2022-04-19 15:30
Opinia wyróżniona
Stoczniowiec (4)
Pracowałem dla stoczni w Saint Nazaire, tylko czemu ja pracując na tym samym statku we Francji zarabiam 20 tys i wszystkim się to opłaca a w Polsce taki ochłap za ten sam statek przypominam.....
- 43 5
-
2022-04-19 22:07
Może dlatego, że pieniądze zarabia się na wyposażeniu statków a nie na prostych pracach blacharskich i kadłubowych ?
Może też dlatego, że stocznia we Francji jest dotowana przez państwo i cena statku nie gra roli ?- 11 3
-
2022-04-19 20:56
Hmm
A kto ci broni pracować we Francji?
- 5 5
-
2022-04-19 18:00
Cały Crist
Oni tam robią prawie gołe kadłuby,a prawdziwe koszty zaczynają się na wyposażeniu.Dlatego tak jest,tu najcięższa i najsłabiej płatna robota,a tam,prawdziwe pieniądze
- 15 5
-
2022-04-19 17:51
Ponieważ
U nas za dużo mord które muszą sie na żreć a zwykly pracownik na samym końcu
- 14 5
-
2022-04-19 10:44
Ale wspaniale ze jestesmy podwykonawca dla CDA (4)
Kto wie, moze kiedys te bloki zlozymy do kupy i zbudujemy caly statek :)
- 14 7
-
2022-04-19 19:31
Tak jak kiedys jak 90 tych latach pracowalem budowane byly samocjodowce wjezdzalo 6 tys samochodow na nie i wasnie w stoczni (1)
- 1 0
-
2022-04-19 20:58
No
I do każdego samochodowca trzeba było dopłacać. Co nie?
- 1 2
-
2022-04-19 10:47
(1)
stępka w Szczecinie ochrzczona lezy nadal w krzakach , jak przejdą od słów do czynów to może coś będzie , czcza gadanina i obiecane gruszki na wierzbie same z siebie nic nie wnoszą
- 8 5
-
2022-04-19 12:52
Jakbyś nie zauważył sytuacja od kilku lat na świecie odrobinkeeee się zmieniła i niektóre plany trzeba zmieniać....zawsze to lepsze niż wieczny brak planu jak tamci.
- 2 5
-
2022-04-19 20:10
pozdrawiam wszystkich Vistalowcow
- 6 0
-
2022-04-19 18:28
Cud
Autor jak Morawiecki musi znaleźć sukces !!
- 1 2
-
2022-04-19 11:16
(2)
Najcięższą,najprostrzą i mało płatną prace wykonują najczęściej kraje trzeciego świata
- 16 11
-
2022-04-19 17:20
szczególnie dla
Francji...
- 2 0
-
2022-04-19 11:52
coś o tym na pewno wiesz ;)
- 9 3
-
2022-04-19 11:55
Ale to jak? (2)
Rynek wycieczkowców przez pandemię nie upadł ?
- 0 5
-
2022-04-19 12:00
(1)
oczywiście, że nie. Teraz wychodzi jaką bzdurą była "pandemia" ...
- 4 5
-
2022-04-19 16:07
Bardzo musisz być inteligentny skoro po 2 latach manipulacji coś tam dostrzegasz. Ja bym się wstydził nawet to napisać. I jak tam szydzenie z ludzi którzy wiedzieli o tym wale od początku? Jak myślisz kto teraz jest płaskoziemcą?
- 2 2
-
2022-04-19 15:51
Nie tylko Christ
W Gdańskich stoczniach powstają również bloki dla stoczni Meyer Werft w Niemczech.
- 10 0
-
2022-04-19 10:15
Ehhh (7)
Przecież najwieksza kasa jest na wyposażeniu... Czarna robotę panowie robicie...
- 44 14
-
2022-04-19 11:51
czarna nie czarna ale robota jest robiona, a nieudacznikom pozostaje tylko pisanie bezsensownych komentarzy....
- 11 2
-
2022-04-19 10:29
(2)
Przecież blok jest w pełni wyposażony...
Ehhh czytanie ze zrozumieniem...- 10 7
-
2022-04-19 11:05
(1)
nie o takim wyposażeniu kolega pisał...
- 4 4
-
2022-04-19 11:47
kolega to raczej nie wiedział o czym pisał.... we wszystko co najważniejsze blok został wyposażony...
- 8 2
-
2022-04-19 11:01
Powtarzasz obiegową opinię, która ma niewiele wspólnego z rzeczywistością - nie zawsze kontrakty na statki na gotowo są najbardziej dochodowe.
- 6 4
-
2022-04-19 10:53
Czasem warto coś przeczytać poza nagłówkiem. Blok jest w środku w pełni wyposażony.
- 8 5
-
2022-04-19 10:22
maruda
Długo nie musiałem czekać, aż pojawiła się pierwsza maruda ze standardowymi tekstami. Pomijasz, że sporo wyposażenia, szczególnie stolarki do tych statków również powstaje w Polsce.
No i zawsze lepiej mieć jakiś udział w produkcji przemysłowej, niż być przysłowiowym konsumentem chińszczyzny.- 20 4
-
2022-04-19 11:15
fajnie made in poland
hahahahaah czarna i tania sila robocza jestesmy ale w hilfigierach i suvach na raty hahahahaah
- 16 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.