- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (16 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (68 opinii)
- 3 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (115 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (279 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (237 opinii)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (98 opinii)
Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Statek do obsługi farm wiatrowych powstaje w stoczni Crist
W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.
Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.
Czytaj też:
Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto
Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.
Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
VIK
Miejsca
Opinie (70) 6 zablokowanych
-
2022-04-19 10:41
O, nie przechwalajmy się tak bardzo.
To jest nieskromne tak się przechwalać.
Reklama stoczni czy jak?
Może warto zwrócić uwagę na te mniejsze stocznie, które też swój udział w produkcji mają?- 12 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.