• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największy prom hybrydowy świata ze stoczni Crist

VIK
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
  • Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut.
  • Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
  • Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
  • Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut.

W części wyposażony prom Color Hybrid, jednostka określana mianem największego promu hybrydowego świata, opuścił stocznię Crist. Budowany od lipca 2017 roku kolos wyruszył do Norwegii, gdzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace wykończeniowe.



Jednostka o numerze stoczniowym NB 311 i nazwie Color Hybrid wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Prom Color Hybrid o długości 160 metrów i ponad 27 metrów szerokości zabierze na pokład 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych.

Czytaj też: Stocznia Crist zbuduje kablowiec dla stoczni Ulstein

Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Czytaj też: Zobacz barkę Zourite od środka

Prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 4 zablokowane

  • Czas sie pakowac do Ulstein

    • 3 0

  • No i w związku z tym ?

    • 2 1

  • NB 311 (1)

    Pewnym zaskoczeniem moze byc wizyta na stronie "Western Baltija Klaipeda & Color Hybrid".
    Zyczę miłej lektury.

    • 3 1

    • Górna część kadłuba była budowana w WBS, przetransportowana do Polski i zamontowana. Co w tym dziwnego?

      • 0 0

  • Crist jak murzyn

    Wykonuje czarną robotę ! Wykończenia nikt im nie powierza !

    • 4 1

  • Hybryda

    Kadłub + wyposażenie poza granicami Polski .

    • 3 0

  • To kadłub z podstawowymi instalacjami. (4)

    Statkiem stanie się po wyposażeniu, próbach morskich zakończonych pozytywnie, akceptacją towarzystwa klasyfikacyjnego i wydaniem stosownych papierów. Dopiero wtedy będzie mógł zarabiać, a nie generować jedynie koszty i tracić na wartości.
    Gdańska Stocznia Remontowa (z angielska Remontowa Shipbuilding) zajmuje się głównie remontami i przebudowami, czasem wykonuje prace kadlubowe sekcji lub jednostki, ktora jest odholowywana za granicę na wyposażenie i zakonczenie budowy statku.
    Powód prosty. Prace kadłubowe są brudne, kiepsko płatne (w Wietnamie czy Indiach wykonuje się je po prostu na plaży), nie wymagają wysoko kwalifikowanej kadry, wystarczy kilkumiesięczne przeszkolenie. Do tego u naszych tzw. stoczniach (często tylko kilkadziesiąt metrów nabrzeża i grupa pracowników na śmieciowych umowach) występuje duża ilość kradzieży i zniszczenia sprzętu, drogiego sprzętu. Nikt rozsądny i patrzący na ekonomiczność przedsięwzięcia nie chciałby ryzykować montażu i uruchomienia nowoczesnej i drogiej aparatury (a taka jest instalowane na nowych statkach) w Polsce, która w potocznym osądzie uważana jest za kraj pijaków, złodziei i homofobów.

    • 6 5

    • (1)

      a co ma homofobia wspólnego z budową kadłubów?

      • 0 0

      • związek przyczynowo-skutkowy

        nikt potem nie chce przeczyścić otworu na rufie

        • 0 0

    • Jak można statek budować na plaży? Na piachu, bez dźwigów itp? Chyba ci się pomyliło z tzw. stoczniami złomowymi w krajach trzeciego świata.

      • 2 0

    • do Stoczniowego

      raczej wielkiego pojęcia to nie masz..//lewym wpadło..prawym wypadło.....
      może ten angielski sprawdż..

      • 0 0

  • Kodowiec (1)

    Demokracja, demokracja, wolne sądy, dostęp do darmowej eutanazji, aborcji i gazety wybiorczej. Jak żyć? Rudy wróć.

    • 2 3

    • wroci jak odda 150 miliardów z ofe

      zlodziejaszek jeden

      • 1 1

  • Czy Serce Europy może zbudować wielki piękny pasażerski statek?

    Polska stal, biuro, stocznia i załoga, a my udziałowcami? Wystarczyłoby wykupić udziały po ok. 50 zł przez wszystkich Polaków albo ok. 500 zł przez co 10. lub ok. 5000 zł przez co setnego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane