- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
Zobacz najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia
Charlotte Maersk wpływa do Portu Gdynia.
Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynie kontenerowiec Charlotte Maersk - najdłuższy, jaki do tej pory gościł w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 10 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Wstępnie statek spodziewany był dziś ok. 16, jednak z najnowszych informacji wynika, że może wejść do portu dopiero jutro rano (środa).
Aktualizacja: 18:15
Kontenerowiec Charlotte Maersk jest już w Porcie Gdynia. Operacja wprowadzenie statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Statek wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.
Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.
Aktualizacja: 11:15
Według najnowszych informacji Charlotte Maersk ma wpłynąć do Portu Gdynia dziś (wtorek) w godz. od 13.30 do 17.30. W tym czasie ma być tzw. okienko pogodowe, które ułatwi sprawne wejście. Poza tym udało się przyspieszyć obsługę statku MSC Florentina, w którego miejsce wpłynie jednostka Maerska.
Wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie Charlotte Maersk wpłynie, bo jest to uzależnione od tego, kiedy wyjdzie z portu inny kontenerowiec. Wiadomo jednak, że operacja z racji skomplikowania ma zostać przeprowadzona w ciągu dnia. Chodzi o test nowej obrotnicy nr 2. Statek wpłynie do portu dziobem. W połowie kanału portowego jednostka zostanie obrócona o 180 stopni i zacumuje przy nabrzeżu BCT lewą burtą.
Dzięki nowej obrotnicy obecnie w Porcie Gdynia można przyjmować statki o długości do 370 metrów. Charlotte Maersk ma 347 metrów długości. Poprzedni rekord długości należał do statku MSC Asya, który odwiedził gdyński port w 2015 roku. Jednostka ta ma 337 m długości. Nominalna ładowność Charlotte Maersk to 9640 TEU. Jednak statek wpłynie do gdyńskiego portu wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.
Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej ). Przybicie do nabrzeża BCT z kolei można obserwować z terminalu promowego . Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego .
Poszerzą wejście do Portu Gdynia
Po powiększeniu obrotnicy nr 2 do Gdyni teoretycznie mogą zawijać statki nawet do 400 metrów długości, ale wąskie wejście do portu bardzo utrudnia ten proces. To ma się zmienić. W styczniu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu.
Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej, stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek.
Wpłynięcie MSC Asya do gdyńskiego portu w 2015 roku.
Miejsca
Opinie (152) 2 zablokowane
-
2019-02-13 21:07
Środowisko
Witam, fajnie kolejny duży statek przypływ do portu w Gdyni. A nas Unia Europejska ściga o zanieczyszczenia środowiska, ciekawe czy w Polsce jest taka instytucja i sprawdza ile taki okrent/statek dostarczy przez swoje spalanie paliwa toksycznych i niebezpiecznych substancji. Pracuje w porcie i żadnych takich kontroli nie widziałem, a czasami takie ruiny wpływają, że to cud że jeszcze pływa.
- 3 0
-
2019-02-13 21:59
ładny pył w porcie
- 1 1
-
2019-02-14 07:16
W koncu (1)
Moje zamówienie na Aliexpress przyszło.
- 2 0
-
2019-02-14 09:41
A moje chyba nie....
Bo on jest prawie wynurzony, bo pusty. Widać gruszkę dziobową i kawałek płetwy sterowej...
- 0 0
-
2019-02-14 10:58
co prawda nie jest to istotne dla obserwatorów/spottersów ale... (1)
podobno zawija dlatego że DTC ma problemy z obsługą (nie wyrabiają się)
oczywiście czy tak czy siak dla Gdyni to dobrze, ale to takie 'dodatkowe' zawinięcia tylko- 1 0
-
2019-02-14 15:14
to jest badzo dobry przykład na skutki "centralyzacji" i myślenia plemiennego
Zamiast rozproszyć taka działalność na większym terenie. Ułatwiłoby to dojazd i obsługę.
Ale jak się da komu trochę władzy, to zaraz zacznie wydzierać sąsiadom.- 1 0
-
2019-02-14 13:51
Gdynia nie ma szczęścia do nadzoru remontu dróg
- 0 0
-
2019-02-14 16:15
Hm
Zeby się nie przewrócił tak jak ten pare tyg temu w Niemczech czy Holandi?
- 0 0
-
2019-02-14 18:09
Totalne zad*pie Swiata, zaprzepaszczona szansa na budowę własnej floty.
To chyba już zaplecze dla Afryki ma lepsze widoki.
Warto podyskutowac o żołnierzach wykletych i się pomodlić.
Potem szybko Wyp...lać. Ostatni gasi światło!- 2 0
-
2019-02-14 23:01
Bravo Port Gdynia ! Wizja Tadeusza Wendy 2.0. Teraz tylko utrzymać kurs rozwoju i budowę Portu Zewnętrznego. Tylko on spowoduje (2)
- 0 0
-
2019-02-14 23:02
Wszystko pięknie, fajnie pod warunkiem ze nie będzie hamulcowych!
- 2 0
-
2019-02-14 23:14
A ten Mały Vice Prezesik Portu, jeszcze tam pracuje? Jak tak to Port zewnętrzny nie powstanie. Przecież na każdym wystąpieniu Pana NOWAKowskiego słychać „ze się nie uda, nie ma kasy”. Pytanie co zrobił jako finansowy by ułożyć inżynierię inwestycji?!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.