- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (22 opinie)
- 2 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (19 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (140 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (279 opinii)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (110 opinii)
Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach
52 mln ton w Gdańsku i 24 mln ton w Gdyni. Przeładunki w trójmiejskich portach wciąż rosną. Na razie porty podały ogólne dane, na wyniki których, według grup towarowych, musimy jeszcze poczekać.
Zgodnie z oficjalnymi danymi Port Gdańsk przez 2019 rok przeładował 52 mln 150 tys. ton towarów. Jest to o 4 proc. lepszy wynik od prognozowanego na poziomie 50 mln ton. W stosunku do roku 2018 gdański port zwiększył swoje przeładunki o ponad 3 mln ton (z 49 mln ton). Jednak w stosunku do 2017 roku skok jest bardzo znaczący. Dwa lata temu w Gdańsku przeładowano zaledwie 40,6 mln ton towarów.
W Porcie Gdynia też odnotowano wzrost. Tam przeładowano 24 mln ton. To nie tak duży, ale jednak wzrost w stosunku do roku 2018, który zamknięto wynikiem 23 mln 492 tys. ton przeładowanych towarów.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Może ten wynik nie jest taki znamienity, jak w ostatnich latach, ale jednak zanotowaliśmy 2 proc. przyrostu. Tendencja wzrostowa jest więc utrzymana, co nas niebywale cieszy. Paliwa nadal są bardzo atrakcyjnym towarem, z kolei przeładunki węgla się nieco zmniejszyły. Poza tym poprawia się koniunktura przeładunku kontenerów - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Na ruch w kontenerach wskazują wyniki terminali zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku. W grudniu ub. roku informowaliśmy o dobrych wynikach gdyńskiego BCT i gdańskiego DCT.
Już 20 grudnia BCT pochwalił się, że po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków, a dwa dni później terminal kontenerowy DCT Gdańsk poinformował, że przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku.
O tym, jakie grupy towarowe pozwoliły zwiększyć przeładunki i zarobić, ile było w eksporcie, a ile w imporcie - trójmiejskie porty mają poinformować w najbliższych dniach.
Miejsca
Opinie (58) 4 zablokowane
-
2020-01-20 20:18
Ciekawy (1)
Ile zarabiata w dct na dzwigach? bo chciałbym się zatrudnić w dct .
- 5 2
-
2020-01-21 10:05
Lopez,na dźwig możesz iść gdzieś do hotelu, na dct są suwnice a do przeładunku służą też żurawie
- 3 0
-
2020-01-20 20:19
precz z p.i.s . ciekawae jak nato Gdynia.
- 6 6
-
2020-01-20 20:54
degradacja nowego portu (2)
Dlaczego Port Gdański przy tak olbrzymich dochodach nic nie robi dla dzielnicy Nowy Port.
Brak jakichkolwiek inwestycji w ochronę środowiska -skutki olbrzymie zapylenie w dzielnicy poprzez rozładunek sypkich materiałów bez jakichkolwiek zabezpieczeń ,nadmierne hałasy dzień i noc,olbrzymia ilość tirów niszczących drogi i budynki w Nowym Porcie.Czas panowie prezesi przeznaczyć części zysków na ucywilizowanie swojej działalności i inwestycje w ochronę środowiska i mieszkańców.- 13 3
-
2020-01-21 15:26
Inwestycje (1)
Oni nawet w swoich pracowników nie inwestują a Ty oczekujesz że...
- 1 0
-
2020-01-21 21:32
a czy jest port gdyński?
- 0 0
-
2020-01-20 22:30
Ot ciekawostka a PełO nie wyszło prócz długu publicznego mafii vatowskich (1)
Newsweek Lisa marzec 2011 cukier5-6 zl za kg a benzyna 6-6,50 zl za litr !!!To tylko dwa przyklady -"By żyło sie lepiej" kascie PO !!!!
- 15 7
-
2020-01-21 09:57
Widzę płatny pachołku że w dzisiejszym przekazie z Nowogrodzkiej nawet ceny ci podali,
byś się nie pomylił.- 2 2
-
2020-01-21 00:04
Gdańsk potęgą jest i basta!!!
- 2 4
-
2020-01-21 02:17
Trójmiasto to jakieś nowe miasto?
Rozumiem w Gdańsku, ale w Gdyni, a może w Sopocie.
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.