• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki o długości nawet 400 m w Gdyni. Przebudowa akwenów wewnętrznych

Robert Kiewlicz
18 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Podpisano umowę na realizację przebudowy akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m. Podpisano umowę na realizację przebudowy akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m.

Podpisano umowę na realizację zadania "Przebudowa akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m". Jest to finalny etap wieloletnich inwestycji prowadzonych przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Ta kluczowa dla dalszego rozwoju portu inwestycja umożliwi obsługę znacznie większych jednostek pływających o długości do 400 m. Zadanie realizowane jest przy wsparciu z funduszy z Unii Europejskiej w wysokości 273 mln zł.



Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory



- Podstawowym celem realizacji tego projektu jest umożliwienie zawijania do portu największych na Bałtyku statków. Realizacja projektu przyczyni się do pełniejszego wykorzystania potencjału portu, wzrostu poziomu przeładunków w terminalach, a tym samym zwiększy konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.
Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa

Projekty inwestycyjne Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Projekty inwestycyjne Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Duże inwestycje w gdyńskim porcie



W ubiegłych latach została wykonana przebudowa nabrzeży Norweskiego, Słowackiego oraz Włoskiego, wykonano skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej, a aktualnie realizowana jest Przebudowa Ostrogi Pilotowej oraz Nabrzeża Portowego. Powyższe projekty miały na celu umożliwienie wykonania kluczowych dla rozwoju Portu robót budowlanych, polegających na wykonaniu robót czerpalnych na całej długości Kanału Portowego, od Wejścia Głównego do Nabrzeża Puckiego, do docelowej głębokości 16 m.

Port Gdańsk i Port Gdynia. Duży wzrost przeładunków



Pogłębianie kanału portowego i basenów portowych



W niezbędnym zakresie pogłębione zostaną również Baseny III, IV oraz V. W ramach prac zostaną również wykonane umocnienia dna przy nabrzeżach Szwedzkim, Bułgarskim/Puckim oraz nad rurociągami paliwowymi zlokalizowanymi w dnie w rejonie Awanportu. Przełożone zostaną kable teletechniczne przebiegające pod dnem Kanału Portowego na teren Marynarki Wojennej. W ramach prac wyczerpane zostanie ok. 4 mln m sześc. urobku, który zdeponowany zostanie na klapowisku morskim. Ilość urobku umożliwiłaby zasypanie 1,6 tys. pełnowymiarowych basenów olimpijskich.

Wykonawca - belgijska firma JanDeNul - zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy w terminie 16 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy.

Miejsca

Opinie (72) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • No i klasa. Ale wciąż, droga czerwona to być albo nie być dalszego rozwoju portu. A zapewn przez najbliższe 10 lat nie powstanie.

    • 31 2

  • Co to jest klapowisko morskie? (2)

    I gdzie ono powstanie?

    • 10 3

    • Co to jest klapowisko morskie? (1)

      wyznaczone miejsce na morzu, w którym składuje się osady i inny materiał wybrany z dna portu podczas jego pogłębiania

      • 3 0

      • które następnie prądy morskie

        przyniosą na powrót do portu...

        • 3 0

  • (8)

    Szkoda ze zarobi ba tym firma belgijska. Na tym polega to finansowanie przez UE. Finansuja niby nas, ale pieniadze i tak trafiaja tam gdzie maja czyli wracaja na zachod.

    • 10 23

    • słyszałeś pajacyku o przetargach? (2)

      • 5 7

      • A Ty slyszales o ustawianych przetargach ?

        • 7 2

      • czy bez epitetow nie potrafisz dyskutowac?

        • 8 1

    • Bo polska firma robi to 3X dłużej. (2)

      • 12 0

      • I drozej....

        No ale trzeba jeszcze oligarchom pisowskim działke odpalic

        • 5 2

      • polska firma...

        nie ma czym takiej pracy wykonać...

        Oni mogą sobie przy przekopie asystować...

        • 9 0

    • Mejza Sp bez o.o. wraz z udziałowcami przyjmie datki . PćmiA ,, oRZlen'' zakłada zakład kopania ?

      • 1 2

    • no cóż, gdańskie PRC poszło w prywatne ręce i żadnych inwestycji tam nie widać...

      Nawet remontów nie widać, rdza szalandy z epoki Gierka zżera...

      Największa "polska" pogłębiarka jest 10x mniejsza od sprzętu, którym pracują Belgowie (a formalnie to chyba Luksemburg?). Nikt w Polsce i okolicach nie zrobi takiej pracy w sensownym czasie...

      • 7 0

  • I to jest mamienie narodu w książkowym wydaniu. Naród ochoczo będzie śledził tę inwestycję ogrzewając się przy ognisku. (1)

    • 6 11

    • Będzie opłatek,winko mszalne i Żałoba narodowa ?

      • 1 3

  • kolejna mapka zrobiona przez jakiegoś niezbyt...

    jak można na niebiesko zaznaczyć coś na mapie dokładnie w tym samym kolorze co cały akwen morski?

    • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    cos tu nie tak (6)

    Pogłębianie dla jednostek o dl. do 400m ma sens tylko po przebudowie (pogłebieniu) nab. Helskiego, bo tam te kontenerowce maja cumować.
    Obrotnica nie będzie w pełni funkcjonalna do czasu przeniesienia doku pływającego SW.
    Czyli robota dla roboty, aby wydać pieniądze z i**otycznego od poczatku programu.

    • 8 14

    • Dokładnie tak, a czego się spodziewałeś? Ta rozbudowa portu + port zewnętrzny, to takie nasze lokalne CPK.

      • 2 10

    • wystarczy przeczytac...

      "... wykonanie robot czerpalnych na calej dlugosci kanalu portowego, do glebokosci 16m"
      Takie zadanie.

      • 7 0

    • (3)

      Port realizuje krok po kroku i z sukcesami cały gigantyczny program. Nabrzeże Helskie I jest przeznaczone do remontu, będzie przedłużone o zlikwidowane Helskie II, rozbiórka starego terminalu promowego, itp. Tylko Drogi Czerwonej GDDKiA nie wybuduje na czas, ale w tym temacie też się wreszcie ruszyło.

      • 6 1

      • (2)

        bredzisz. Helskie nie będzie remontowane tylko przebudowywane pod katem nowej głębokości. Wiesz co to oznacza? Nowa linia scian szczelnych bitych na większą głębokość czyli nowa linia cumowania. Wojna między ZMPG i BTC toczyła się od lat, m.in. o to czy suwnice sięgną ostatniego rzędu kontenerów na cumującym kontenerowcu.
        Samo pogłębienie nie może mieć miejsca, bo zagraża stateczności nabrzeży, po to przebudowuje sie nabrzeża wzdłuz kanału.

        • 1 1

        • i gdzie widzisz sprzeczność? (1)

          stąd skala przebudowy nabrzeży...
          Remont to również rozbiórka i postawienie na nowo.

          • 1 0

          • jaka rozbiórka??? Chyba, że dla ciebie nabrzeże to tylko to co widzisz nad wodą. Masz jakiekolwiek pojecie o budownictwie morskim. Helskie jest na płytszych skrzyniach niz projektowana głębokość, do tego przed nimi dno jest umocnione - chcesz rozebrać te skrzynie? Ot tak? Co za brednie. Bedzie bita ścianka przed linią istniejącego nabrzeża. Projekt Projmorsu. Ścianki będą bite na głębokość zagrażającą istniejącym tam wodom artezyjskim. Te koncepcje były jeszcze przed PISem, gdybyś miał wątpliwości.
            Poza tym powtarzam, bez przeniesienia doku pływającego SW nic z tego nie będzie.

            • 1 1

  • Finał inwestycji to będzie jak powstaną drogi, w tym OPAT.

    • 6 0

  • Eee i tak Gdynia nie ma szans z Elblągiem teraz gdy mają przekop to cały świat tam będzie wpływał (1)

    • 28 11

    • nudny...

      jesteś.

      I monotematyczny.

      • 4 2

  • Super, Polska w końcu się widocznie rozwija. (6)

    To wszystko się będzie wliczać w ogromny projekt CPK więc małymi kroczkami do przodu. Do tej pory nie było tak odważnego rządu, same niemieckie i ruskie podnóżki. Można ambitnie rozwijać Polskę? Można.

    • 28 75

    • Polska w końcu się widocznie rozwija.

      Bardzo... podobnie jak Suski

      • 14 4

    • "Program PiS ma same konkrety: zbierać chrust, zaciskać zęby, ocieplać domy, mniej jeść i grać w totka" (2)

      Rozwoj na miare pisowskich możliwosci

      • 22 6

      • a obiady jeść u znajomych (1)

        • 7 5

        • Prezes u Julki Trybunalskiej, ex działaczki PZPR

          • 5 4

    • Rozwija rozwija

      Uważaj żeby czasami po nierządach obecnej władzy zaraz się nie zawinęła

      • 4 5

    • Tania prowokacja.

      Od 7 lat nic tylko dewastacja kraju

      • 13 4

  • Bez sensu inwestycja (1)

    Przecież Elbląg ma teraz przejąć większość handlu dalekomorskiego

    • 18 9

    • Na razie tylko banany ponoć....

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane